6 sposobów na zwiększenie skuteczności Twojej strony internetowej

Strona internetowa gabinetu lekarskiego to nie tylko źródło informacji o lekarzu i jego usługach, lecz także element budowania profesjonalnego wizerunku. Często od jej wyglądu i zawartości zależy, jak pacjent oceni specjalistę i czy zdecyduje się mu zaufać. Jak przygotować skuteczną stronę www, aby stanowiła profesjonalną wizytówkę i zachęciła do rzeczywistej wizyty w gabinecie? Przedstawiamy sprawdzone wskazówki.

1. Ustal cel

Podstawą skutecznej strony jest odpowiednie zdefiniowanie celu, jaki ma realizować. Chcesz przedstawić siebie i swoje usługi? Ułatwić kontakt z placówką? Przekazać ważne informacje? A może promować wybrany rodzaj zabiegów? Zdefiniuj główny cel i staraj się, aby budowa i zawartość strony były z nim zbieżne. Na przykład jeśli chcesz pozyskiwać więcej zapisów na wizyty, wyeksponuj dane kontaktowe na każdej podstronie i opatrz hasłem zachęcającym do kontaktu.

2. Zamieść wszystkie najważniejsze informacje…

Pamiętaj, że głównym adresatem Twojej strony jest pacjent. Postaw się w jego sytuacji i pomyśl, jakich informacji najbardziej potrzebuje. Zakres usług, rodzaje zabiegów, cennik, godziny przyjęć, dane do kontaktu - takich treści nie może zabraknąć na Twojej stronie. Pilnuj tego, by były kompletne i zawsze aktualne.

3. ... i ułatw pacjentowi dotarcie do nich

Przejrzystość, czytelność informacji, intuicyjna nawigacja, nieprzeładowanie grafikami to ważne elementy skutecznej strony internetowej. Użytkownik poświęca średnio kilka sekund na analizę zawartości i sprawdzenie, czy strona odpowiada temu, czego szuka. Jeśli utrudnisz mu znalezienie najważniejszych informacji poprzez krzykliwe kolory czy skomplikowaną budowę, opuści Twoją stronę bez szansy zapoznania się z ofertą. Zadbaj o łatwy dostęp do najważniejszych treści – najlepiej umieścić odnośniki do nich w głównym menu. Pamiętaj, aby wyróżnić szczególnie te elementy, które służą realizacji celu Twojej strony.

Jak sprawdzić, czy strona jest czytelna? Poproś osobę, która nie widziała wcześniej Twojej witryny, aby spróbowała znaleźć na niej konkretne informacje o Tobie. Obserwuj, jak porusza się po stronie i w co klika. Jeśli się gubi, często używa przycisku „Wstecz” lub trafia na strony błędu – powinieneś popracować nad strukturą strony.

4. Zadbaj o profesjonalny wygląd

Wspomniana w poprzednim punkcie przejrzystość i czytelność to także główne cechy składające się na profesjonalny wygląd strony. Zrezygnuj z krzykliwych kolorów i migających banerów, które utrudniają dotarcie do informacji. Postaw na dobrej jakości zdjęcia, stonowane kolory, czytelną (niewyszukaną) czcionkę. Idealnie, gdyby zastosowane barwy były spójne z kolorystyką gabinetu czy innych materiałów promocyjnych placówki.

Pewnie to oczywistość, ale warto mimo wszystko przypomnieć, abyś sprawdził merytoryczną i ortograficzną poprawność wszystkich opisów i tekstów, które publikujesz na stronie. Pamiętaj także, że teksty na ekranie monitora czyta się inaczej niż materiały drukowane – zadbaj, by były przyjazne dla czytelników. A także dla wyszukiwarek internetowych (więcej na ten temat w jednym z poprzednich postów).

5. Wzbudź zaufanie

Dlaczego pacjent ma wybrać właśnie Twoje usługi? Dostarcz mu odpowiednich argumentów. Przedstaw swoje wykształcenie i doświadczenie. Zaprezentuj posiadane dyplomy, wyróżnienia lub certyfikaty, pochwal się sukcesami. Opis osiągnięć lub zdjęcia prezentujące Cię w trakcie pracy pozwolą mu zapoznać się z Twoją działalnością i uwiarygodnią ją. Podobnie referencje i opinie pacjentów, które możesz w prosty sposób zamieścić na swojej stronie z wykorzystaniem naszego widgetu. Masz ciekawą pasję lub hobby? Napisz o tym. Zabrzmisz bardziej wiarygodnie i ocieplisz swój wizerunek.

6. Ułatw kontakt

Zadbaj o to, aby dane kontaktowe były dobrze widoczne i łatwo dostępne – koniecznie od razu na stronie głównej. Adres, najlepiej z czytelną mapą dojazdu, a także telefon i godziny pracy to niezbędne minimum. Warto pokusić się o formularz kontaktowy lub chat, ale tylko pod warunkiem, że jesteś w stanie odpowiadać na bieżąco i zgłoszenia pacjentów nie będą wpadały w próżnię.

Idealnym rozwiązaniem jest możliwość zapisania się na wizytę bezpośrednio na stronie – dzięki temu pacjent już w trakcie pierwszych odwiedzin Twojej witryny, niezależnie od pory dnia, może umówić się na spotkanie z Tobą. To ważne, bo często ta pierwsza wizyta okazuje się jedyną szansą pozyskania klienta – jeśli informacjami zawartymi na stronie zachęciłeś wirtualnego użytkownika do skorzystania ze swoich usług, nie strać szansy na zamienienie go w całkiem realnego pacjenta. Liczba zapisów na wizytę będzie potwierdzeniem, czy udało Ci się stworzyć naprawdę skuteczną stronę.

Chcesz wiedzieć więcej na temat zasad budowania stron gabinetu, a także innych elementów obecności lekarza w sieci? Zapisz się na bezpłatne szkolenie z kształtowania wizerunku w Internecie »