6 sposobów, jak zatrzymać pacjentów

Patient with a group of doctors at the background-156654-edited.jpegOdchodzenie pacjentów z placówek i gabinetów lekarskich jest czymś normalnym i nieuniknionym. Część z nich po prostu zmienia miejsce zamieszkania albo na skutek różnych wydarzeń życiowych decyduje się na zmiany w sposobie korzystania z usług branży ochrony zdrowia. Inni jednak podejmują decyzję o odejściu, gdyż poczuli się niewłaściwie potraktowani. Podjęcie walki o takich pacjentów jest obowiązkiem.

Oto sześć prostych sposóbow na zatrzymanie pacjentów.

1. Zadbaj o komunikację

Komunikacja zaczyna się, zanim pacjent przyjdzie na pierwszą wizytę. Zadbaj o to, aby pacjent mógł łatwo zdobyć informacje o placówce lub gabinecie, szczegółowej ofercie, zatrudnionych lekarzach. Pamiętaj, że Twoją pierwszą wizytówką zapewne okaże się strona internetowa, więc upewnij się, że jest przyjaźnie skonstruowana i czytelna, a zamieszczone na niej informacje - aktualne i rzetelne.

2. Ucz się od pacjentów

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez firmę SolutionReach, aż 67% procent ludzi poproszonych o udzielenie odpowiedzi na ankietę uczyni to. Pytaj pacjentów o to, co uważają za mocne strony Twojej placówki lub gabinetu, a co ich zdaniem nadaje się do poprawy. Skuteczne mogą okazać się np. testy NPS.
6_2.png

67% pacjentów wypełni ankietę, jeśli ich o to poprosimy. 


3. Zadbaj o komfort przed i podczas wizyty

Poczekalnia przed gabinetem lekarskim zwykle kojarzy się ze stresem. Tego nie zmienimy, ale możemy umilić pacjentom oczekiwanie na swoją kolej. Estetyczne wnętrze to podstawa, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaoferować pacjentom także choćby dostęp do wody i darmowe wi-fi.

4. Nie każ czekać

Kolejki w poczekalni to prawdziwy koszmar pacjentów. Z badania firmy SolutionReach wynika, że po 20 minutach nieplanowanego oczekiwania już tylko 69% pacjentów oceni pozytywnie całość swojego doświadczenia związanego z wizytą; po godzinie odsetek ten spada do 53%. Kolejki zwykle są efektem niesprawnie działającej recepcji. Zaradzić im może sprawny system przypominania o wizytach oraz udostępnienie pacjentom możliwości umawiania wizyt online.
6_3.png


5. Nie ograniczaj kontaktu do wizyt

Informuj pacjentów o zmianach i nowościach. Chwal się udziałem w akcjach charytatywnych, zapraszaj na bezpłatne badania. Znakomicie nadają się do tego newslettery - o ile oczywiście dysponujesz adresem e-mail pacjenta i jego zgodą na otrzymywanie wiadomości. 


6. Zwracaj uwagę na opinie pacjentów online

Żyjemy w czasach, w których opinie bywają kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze produktu czy usługi. Są istotne zwłaszcza w branży zdrowia - w badaniu przeprowadzonym przez ZnanyLekarz.pl aż 88% pacjentów zadeklarowało, że to dla nich najważniejsza informacja, którą biorą pod uwagę, wybierając lekarza. Zwracajmy baczną uwagę na to, jakie opinie pacjenci zostawiają w Internecie po wizycie.

6_1.png
88% pacjentów wybiera lekarzy przede wszystkim w oparciu o opinie w Internecie.

 


Zobacz, jak ZnanyLekarz.pl pomoże Ci utrzymać pacjentów >>