6 pytań, które warto zadać przed zleceniem wykonania strony www gabinetu

 

doctor_www.pngPosiadanie strony internetowej jest dziś uważane za obowiązek gabinetu lekarskiego. Łatwo obronić takie podejście - wszak pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza właśnie w Internecie. Stron internetowa jest wirtualną wizytówką. Poprawnie wykonana zachęci do umówienia wizyty, a nieestetyczna i trudna w obsłudze - może zniechęcić. Zanim zlecimy stworzenie strony www, warto zadać sobie kilka pytań.

1. Co jest kluczowe w projekcie strony?

Strona internetowa musi być przejrzysta i czytelna. Projekt graficzny jest ważny, nie wolno zapominać o estetyce - ale przede wszystkim strona powinna być funkcjonalna. Lepiej zrezygnować z nadmiaru elementów graficznych, jeśli przez nie ucierpieć może czytelność. Użytkownik, który pogubi się na stronie, w końcu zrezygnuje i najzwyczajniej ją opuści.

2. Jak stronę oglądać będą pacjenci?

Pamiętajmy, że już ponad połowa polskich internautów odwiedza strony nie tylko na komputerze, ale także na urządzeniach mobilnych. Projekt strony musi więc być dopasowany do możliwości ekranów tabletów i telefonów komórkowych. Współcześnie stawia się na tzw. responsywność - strona internetowa rozpoznaje, z jakiego urządzenia została odwiedzona i automatycznie skaluje swoje elementy, aby dostosować się do parametrów ekranu.

3. Jak będę edytował stronę?

Trzeba pamiętać, że strona internetowa nie jest “zamkniętym” produktem. Część treści, które na niej zamieścimy, z czasem się zdezaktualizuje. Pojawi się potrzeba dodania nowych. Strona powinna więc być łatwa w edycji - tak, aby można było samodzielnie dodawać nowe treści i wprowadzać zmiany. Większość agencji zajmujących się projektowaniem stron ma to na uwadze, ale warto upewnić się, czy jako klient dostaniemy łatwy dostęp do edytowania zawartości strony.

4. Czy na stronę trafią pacjenci?

Samo umieszczenie strony w Internecie to dopiero początek. Trzeba jeszcze sprawić, aby odwiedzali ją pacjenci. Trzymając się metafory strony internetowej jako wirtualnej wizytówki - samo przygotowanie i opublikowanie strony w sieci to jak zaprojektowanie i wydrukowanie wizytówek, a potem... trzymanie ich w szufladzie. Aby strona była odwiedzana, trzeba ją wypozycjonować - doprowadzić do sytuacji, w której link do niej wyświetla się użytkownikom, którzy wpiszą w Google zapytanie związane z jej tematyką (czyli w tym przypadku - zwykle specjalizację lekarza i miasto, w którym przyjmuje). Pozycjonowanie to żmudny proces, wymagający wiedzy o działaniu algorytmów Google, których mechanizmy ulegają dodatkowo stałym zmianom. O jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania będziemy zapewne rywalizować z innymi gabinetami, działającymi na tym samym rynku.

Samodzielne pozycjonowanie jest trudne, wymaga posiadania aktualnej wiedzy i poświęcenia czasu. Można skorzystać z pomocy agencji wyspecjalizowanych w pozycjonowaniu, usługę tę ma też w ofercie większość agencji reklamowych. Zaniechanie pozycjonowania właściwie przekreśla sens posiadania strony internetowej gabinetu lekarskiego.

5. Czego będą szukać na stronie?

Gdy pacjent trafi na stronę i będzie mógł się po niej swobodnie poruszać, poszuka tego, co dla niego istotne - informacji o lekarzu i możliwości umówienia wizyty. Informacje muszą być więc po pierwsze kompletne i aktualne, a po drugie - łatwo dostępne. Jakie to informacje?

  • Rekomendacje innych pacjentów
  • Informacje o terminach wizyt
  • Zakres badań i usług
  • Cennik i akceptowane formy płatności
  • Lokalizacja gabinetu
  • Informacja o współpracy z NFZ

Dobrze, jeśli pacjent będzie mógł umówić wizytę bezpośrednio z poziomu strony - bez konieczności sięgania po telefon.

6. Komu zlecić wykonanie strony?

Jak się okazuje, stworzenie i utrzymanie strony internetowej to skomplikowany proces. Planując w tym celu budżet pamiętajmy, że w rzeczywistości cena to suma cen projektu, wykupienia domeny i potem wypozycjonowania gotowej już strony.
O stronie internetowej współcześnie lepiej myśleć jako o stałej usłudze, niż jako o produkcie. Najlepiej, jeśli całość procesu można zlecić jednej agencji, która zajmie się tematem kompleksowo. Średnie rynkowe ceny to od kilkuset do kilku tysięcy złotych za projekt strony, niewielka opłata za wykupienie domeny. Koszt pozycjonowania będzie różny w zależności od trudności działań - usługa będzie najdroższa dla stron internetowych gabinetów popularnych specjalizacji w dużych miastach, gdzie konkurencja jest największa (wyniesie wówczas nawet kilkaset złotych za każdy miesiąc obecności na topowych miejscach w wynikach wyszukiwania).

Gdzie szukać oszczędności? Można np. samodzielnie przygotować projekt strony, korzystając z kreatorów stron internetowych, takich jak Wix, IMCreator czy Weebly. Wbrew pozorom nie wymaga to wielkiej wiedzy; pozostanie wówczas kwestia domeny i pozycjonowania.  Można też skorzystać z oferty ZnanyLekarz.pl - jedną z usług dostępnych dla posiadaczy Pakietu Premium w serwisie jest przygotowanie, opublikowanie i pozycjonowanie strony internetowej gabinetu. Strony bazują na estetycznych szablonach zaprojektowanych zgodnie z aktualnymi trendami w webdesignie; utrzymanie i pozycjonowanie strony nie wymaga dodatkowych opłat.


Chciałbyś wypróbować usługę stron internetowych od ZnanyLekarz.pl?

 

Wypełnij formularz!