sty 29, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenciWspółcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?

W 2019 r. ZnanyLekarz przeprowadził badania dotyczące procesu poszukiwania i wyboru specjalisty. Wynika z nich, że istnieje grupa informacji, na które pacjenci zwracają szczególną uwagę w tym procesie. Są to m.in.: opinie, zdjęcie, dane teleadresowe, cennik i lokalizacja. Te dane stanowią niezbędny element “wizytówki” każdego lekarza w Internecie - czy to na własnej stronie www, czy na profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. To one najbardziej interesują pacjentów i niejednokrotnie są dla nich kryterium decyzyjnym. Stanowią też wyróżnik każdego lekarza na tle innych specjalistów. Poniżej przedstawiamy wskazówki odnośnie tego, jakie informacje i dane warto zamieścić na swój temat w Internecie:

Zdjęcie

To pierwszy element internetowej wizytówki lekarza, który przyciąga uwagę pacjentów. Na ZnanyLekarz.pl profile ze zdjęciami są odwiedzane 30% częściej niż profile bez zdjęcia. Z naszych badań wynika, że pacjenci zwracają szczególną uwagę na to, czy lekarz się uśmiecha i czy zdjęcie jest naturalne. Nie zachęcają ich bowiem fotografie, które wyglądają sztucznie, jak wycięte z reklamy.

Opinie

Opinie były i nadal są najważniejszym elementem profilu lekarza, na który pacjenci zwracają uwagę i który ma największy wpływ na ich decyzję. Szczególnie podczas dokonywania wstępnej selekcji. Kluczowa jest tutaj proporcja opinii negatywnych i pozytywnych oraz - przede wszystkim - fakt, czy lekarz odpowiada na wystawione mu recenzje. Responsywność lekarza postrzegana jest przez pacjentów jako wyraz zaangażowania i zainteresowania ich opiniami.

Lista usług i cennik

Cennik jest bardzo ważną informacją dla pacjentów - podanie choć ceny podstawowej usługi pozwala się zorientować, jakie koszty można ponieść w toku leczenia. Pacjenci bardzo często wybierają specjalistów na podstawie cen ich usług. W przypadku lekarzy, u których opinie, lokalizacja czy posiadane doświadczenie są podobne, kryterium finansowe może decydować o ostatecznym wyborze (szczególnie w przypadku dużych różnic cen: różnice rzędu 10-20 zł są w zasadzie nieistotne).

Lokalizacja

Lokalizacja jest szczególnie ważna dla pacjentów, którzy poszukują lekarza prowadzącego lub planują serię wizyt / zabiegów. Przy podawaniu danych adresowych warto pamiętać o umieszczeniu wskazówek dojazdu.

Posiadane doświadczenie

Istnieje grupa pacjentów, dla których wykształcenie i rozległe doświadczenie zawodowe jest szczególnie poszukiwaną cechą specjalisty. Natomiast większość pacjentów sprawdza tę sekcję informacji, jednak nie jest to dla nich kluczowe kryterium decyzyjne.

Sekcja “o mnie”

To część internetowej wizytówki lekarza, w której można pokazać się od najbardziej osobistej strony. Z naszych badań wynika, że takie informacje, napisane w pierwszej osobie, robią najlepsze wrażenie na pacjentach i budują zaufanie do specjalisty.


Zachęcamy, by udostępniać pacjentom jak najwięcej informacji na temat swojej praktyki. Stanowi to bowiem podstawę widoczności w Internecie i pomaga pacjentom podjąć decyzję o wyborze lekarza. Pokazanie swojego doświadczenia i kluczowych danych jest też przejawem proklienckiego podejścia, wysoko cenionego wśród lekarzy i pracowników ochrony zdrowia.


Sięgnij po więcej!
Pobierz poradnik, by dowiedzieć się, jak jeszcze zadbać o widoczność w Internecie. Sprawdzisz w nim też, jak wygląda ścieżka pacjenta szukającego lekarza i ile może Cię kosztować słaba widoczność.

Pobierz bezpłatny poradnik