lip 6, 2017

5 tajników sukcesu gabinetu lekarskiego

5.tajnikow.jpegAby odnieść sukces na trudnym rynku usług zdrowia, lekarz prowadzący prywatny gabinet musi skoncentrować się na zrozumieniu oczekiwań pacjentów. To bardzo prosta idea, której realizacja… może okazać się znacznie trudniejsza. Oto pięć tajników sukcesu gabinetu lekarskiego.


1. Pacjenci nie są dodatkiem do prowadzenia gabinetu - są sensem jego istnienia

Postawienie dobra pacjentów w samym sercu praktyki lekarskiej nie jest w żadnym razie przełomowym konceptem. Już ponad 90 lat temu amerykański lekarz, założyciel kliniki w Cleveland, stwierdził, że pacjent jest najważniejszą osobą w branży. W imieniu wszystkich lekarzy ogłosił, że to nie oni polegają na nas, tylko my na nich. Pracę lekarza definiował jako dążenie do satysfakcji pacjenta.

Lekarze, którzy odnoszą dziś największy rynkowy sukces, rozumieją, że “koncentrację na potrzebach pacjenta” można współcześnie interpretować w kategoriach promowania gabinetu. W każdym biznesie kluczem do sukcesu jest zrozumienie, czego oczekuje klient, a następnie dostarczenie mu właśnie tego. Branża zdrowia nie jest żadnym wyjątkiem.

2. To, co dobre dla pacjentów, jest dobre dla gabinetu

Łatwo ulec pokusie, aby promować gabinet w tych obszarach działalności, w których lekarz czuje się najmocniejszy, nie oglądając się na rzeczywiste potrzeby pacjentów. Tymczasem nikt nie zdecyduje się wydać pieniędzy na “zabieg chirurgiczny” lub “leczenie”. Pacjent, który udają się do lekarza, chce tak naprawdę kupić lepsze samopoczucie, pozbyć się bólu, naprawić defekt urody. Tym, oferuje lekarz, jest rozwiązanie problemu. Warto zdać sobie z tego sprawę i skoncentrować się na takim przekazie podczas promowania gabinetu - pozwoli to skutecznie dotrzeć do pacjentów i przełoży się na wzrost liczby umówionych wizyt.

3. Nikt nie osiągnął sukcesu, zamykając się w strefie komfortu

Powołaniem każdego lekarza jest leczenie pacjentów. Niemniej branża zdrowia jest, jak sugeruje sama nazwa, jest też częścią rynku. Prowadzenie prywatnego gabinetu lekarskiego pod wieloma aspektami przypomina prowadzenie każdego innego biznesu. Oznacza to, że lekarz musi być jednocześnie biznesmenem, a po części także osobą odpowiedzialną za promowanie swoich usług. 

Mimo więc, że w toku edukacji lekarzy nie uczy się radzenia sobie z trudnymi realiami rynku, muszą wyjść im naprzeciw. Sukces odnoszą gabinety prowadzone przez lekarzy, którzy potrafili odnaleźć się w nowych, nieoczywistych rolach.


Pobierz bezpłatnie e-booka o sposobach pozyskiwania pacjentów


 

4. Wydatki na promowanie gabinetu są w rzeczywistości inwestycją

Wielu lekarzy wciąż traktuje wydatki na promocję jako niepotrzebną fanaberię. Tymczasem w rzeczywistości jest to inwestycja. Im więcej pacjentów uda się przekonać do wyboru właśnie naszego gabinetu, tym więcej umówią wizyt. Jeśli odpowiednio dobierzemy kanały promocji i właściwie określimy potrzeby naszej grupy docelowej, czyli pacjentów, każda złotówka zainwestowana w działania promocyjne zwróci się z nawiązką.

5. Nigdy nie będzie się “wystarczająco dobrym”

“Drugi najlepszy lekarz” nigdy nie będzie pierwszym wyborem pacjenta. Budowanie pozycji na rynku jest procesem, który nie kończy się właściwie nigdy. Lekarz musi reagować na zmieniające się realia, także pod kątem działań promocyjnych. Pacjenci się zmieniają, zmieniają się ich oczekiwania. Już dziś kluczowym obszarem dla lekarzy stał się Internet - 80% polskich pacjentów, którzy aktywnie korzystają z sieci, właśnie tam rozpoczynają poszukiwanie lekarza. Wraz z rozwojem technologii pojawiają się nowe, skuteczniejsze narzędzia. Trzeba stale trzymać rękę na pulsie, aby nie zostać z tyłu.


 

Wykorzystaj Pakiet Premium, żeby dotrzeć do nowych pacjentów!


Przy pomocy narzędzi premium od ZnanyLekarz.pl zaprezentujesz gabinet szerokiemu gronu pacjentów. Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy szczegóły!