5 sposobów, jak przykuć uwagę pacjentów

 

content.pngJak wiadomo, skuteczne promowanie placówki medycznej może być trudnym wyzwaniem - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że manager zwykle ma na głowie szereg innych obowiązków. Warto więc stawiać na sprawdzone rozwiązania - takie, jak marketing treści.

Content marketing

Marketing treści (content marketing) jest trendem zdobywającym dużą popularność przede wszystkim dzięki wysokiej skuteczności. Dostarczając potencjalnym klientom - czyli w naszym przypadku: pacjentom - wartościowe treści, promujemy się w ich oczach jako godny zaufania partner. Decyzja o powierzeniu obcym rękom własnego zdrowia nie jest prosta, warto więc, aby pacjenci sami doszli do wniosku, że warto wybrać właśnie naszych lekarzy. Aby tak się stało, muszą uznać ich za ekspertów w swoich dziedzinach. Przygotujmy więc treści, które przedstawią naszych lekarzy w ten sposób.

Pacjenci chcią wartościowej wiedzy

Pamiętajmy, że pacjenci szukają w Internecie informacji na temat zdrowia (z badania PBI wynika, że przynajmniej raz w miesiącu robi to połowa polskich internuatów) z konkretnych powodów: szukają odpowiedzi na trapiące ich problemy. Warto więc publikować poradniki i treści edukacyjne - materiały, które przekazują konkretną, wartościową wiedzę.

Poprośmy lekarzy o zaangażowanie

Oczywiście najlepiej, gdyby za tworzenie treści mogli zabrać się nasi lekarze. Nie zawsze jednak będą mieli czas, mogą też zasłaniać się brakiem umiejętności przystępnego pisania. Możemy wówczas poprosić ich o przygotowanie merytorycznego "wsadu", na bazie którego docelowe materiały stworzymy samodzielnie lub korzystając z usług copywritera albo redaktora.

 

Gdzie publikować treści?

Naturalnym miejscem do publikowania treści jest firmowy blog. Jako skuteczny kanał dystrybucji materiałów może służyć facebookowy profil placówki - konstrukcja Facebooka umożliwia łatwe zamieszczanie linków do artykułów znajdujących się na innych stronach. Bardzo prawdopodobne, że jeśli pacjent uzna materiał za wartościowy, zechce podzielić się nim na Facebooku z innymi - dzięki temu dotrzemy do kolejnych potencjalnych klientów placówki.
Gdy znamy adresy e-mail naszych pacjentów, możemy regularnie wysyłać im newsletter, w którym zamieścimy odnośniki do opublikowanych treści. Pamiętajmy przy tym, że każdy odbiorca musi mieć możliwość wypisania się z listy wysyłkowej, a nachalne spamowanie jest zabronione.


5 sprawdzonych zasad tworzenia treści, które zainteresują pacjentów:


1. Przygotuj plan publikacji
Regularnie dostarczaj swoim odbiorcom nowe treści. Publikacje mogą pojawiać się co tydzień, mogą nieco częściej lub rzadziej, ale powinny być cykliczne. W idealnym modelu po pewnym czasie pacjenci czekają na kolejne materiały.

2. Twórz z myślą o czytelnikach
Pamiętaj, że pacjenci szukają odpowiedzi na nurtujące ich problemy. Zastanów się, co jest dla nich naprawdę ważne. Z jakim problemem zmaga się pacjent, który mógłby umówić u nas wizytę? Skręcił kostkę lub wybił palec? Cierpi na alergię skórną? A może chce zrzucić zbędne kilogramy?

3. Infografiki i wykresy
Odbiorcy bardzo lubią materiały w formie infografik i wykresów. Są one czytelne, mogą też być bardzo efektowne. Jeśli możemy, sięgajmy po nie - zwłaszcza tworząc wszelkiego rodzaju raporty, podsumowania i prognozy.

4. Materiały filmowe - to się ogląda
Szczególnie atrakcyjną formą treści dla pacjentów są materiały filmowe. Stosunkowo łatwo je przygotować, a dają bardzo szerokie możliwości. Porady dla pacjentów w formie krótkiego filmu? Nagranie odpowiedzi lekarzy na pytania zadawane przez pacjentów? Cykl materiałów edukacyjnych? Filmy można publikować na firmowym kanale na YouTube - z seriwsu korzysta 19 mln Polaków, łatwo też zamieścić odnośnik do filmu na Facebooku.

5. Bądź tam, gdzie są pacjenci
Treścią, której szukają pacjenci, są też opinie na temat lekarzy. Najbardziej wiarygodne znajdują się na serwisie ZnanyLekarz.pl - podlegają moderacji, panują tam określone, rygorystyczne zasady. Warto, aby natrafiając tam na lekarza cieszącego się dobrymi opiniami pacjent wiedział, że może umówić do niego wizytę właśnie w naszej placówce. Koniecznie załóżmy więc w serwisie profil placówki i powiążmy z nim profile wszystkich zatrudnionych specjalistów.


Pobierz darmowego e-booka o marketingu placówki medycznej