5 pytań przed podjęciem współpracy z agencją marketingową

 

agencja.jpegW dobie coraz powszechniejszego outsourcingu wiele placówek medycznych decyduje się zlecać prowadzenie działań marketingowych wyspecjalizowanym agencjom. To rozwiązanie rzeczywiście może być optymalne, jeśli chodzi o stosunek poniesionych kosztów do osiągniętych efektów - pod warunkiem jednak, że wybierze się odpowiednią agencję i odpowiednio zaplanuje współpracę.
Oto pięć aspektów, na które koniecznie należy zwrócić uwagę przed rozpoczęciem współpracy z agencją.

1. Czy agencja ma doświadczenie z klientami z branży zdrowia?

Marketing usług medycznych bardzo różni się od marketingu w innych obszarach rynku. Komunikuje się bardzo specyficzne treści, często związane z negatywnymi emocjami, a zadania nie ułatwiają restrykcyjne ograniczenia prawne. Warto zatem zacząć od zweryfikowania doświadczenia agencji w prowadzeniu działań marketingowych dla placówek medycznych lub innych podmiotów z branży zdrowia - jego brak może powodować kosztowne błędy, za które finalnie zapłaci placówka, jeśli nie pieniędzmi, to nadszarpniętym wizerunkiem.

2. Jak mocna jest w obszarze digital?

Ze względu na specyfikę marketingu w branży zdrowia, kluczowe dla osiągniecia sukcesu będą działania prowadzone online. Dobrym pomysłem będzie wnikliwe przejrzenie portfolio agencji właśnie pod kątem realizacji digitalowych. Czy dotychczasowi klienci chętnie udzielają referencji i są zadowoleni z internetowych realizacji? Czy agencja potrafi przedstawić przekonujące argumenty, że będzie w stanie kompleksowo zadbać o wizerunek placówki w Internecie? Jakie kanały komunikacji marketingowej proponuje?

3. Jak jej portfolio wypada w kontekście osiągniętych wyników?

Agencje chętnie chwalą się najbardziej udanymi realizacjami, najczęściej przedstawiając efektowne galerie pełne projektów stron internetowych, kadrów filmów reklamowych, logotypów czy banerów reklamowych. Warto pamiętać, że estetyka wykonania i pomysłowość projektów, choć bardzo ważne, są mniej istotne, niż skuteczność. Rozmawiając z przedstawicielami agencji nie zawahajmy się poprosić o zaprezentowanie wyników prowadzonych kampanii. Być może "obraz mówi więcej, niż tysiąc słów", ale jeszcze więcej powiedzą nam w tym przypadku liczby. 

4. Jakie są jej najmocniejsze strony?

“Agencja marketingowa” to obecnie bardzo pojemne pojęcie. Oprócz dużych, zatrudniających wielu specjalistów firm, na rynku działają mniejsze, bardziej wyspecjalizowane podmioty. Warto poświęcić chwilę na poznanie prawdziwych możliwości firmy. Czy kompetencje ich pracowników odpowiadają potrzebom placówki? Zastanówmy się, czego tak naprawdę będziemy potrzebować. Udanych kreacji graficznych, dobrze napisanych artykułów na firmowego bloga, kampanii reklamowych Google AdWords, obsługi mediów społecznościowych?

5. Czy sposób rozliczania jest jasny i klarowny?

Dobrze mieć pewność, w jaki sposób agencja rozlicze poszczególne działalności, zanim do księgowości wpłynie pierwsza faktura. Niektóre agencje preferują rozliczenia ryczałtem za określony pakiet usług, inne chętnie uzależniają opłaty od osiągniętych wyników (co bywa zasadne zwłaszcza przy wycenie pozycjonowania lub pozyskiwania nowych kontaktów do potencjalnych pacjentów). Nic nie zachwieje relacji z agencją szybciej, niż niespodziewane nieporozumienia na tle finansów.

Wybór właściwej agencji zapewne okaże się trudny i czasochłonny. Nie warto jednak iść na kompromisy. Na rynku działa tak wiele podmiotów, że z pewnością uda się wybrać odpowiedni. Czas poświęcony na research i rozmowy to w rzeczywistości inwestycja, która szybko się zwróci. Pomyłki mogą zaś okazać się kosztowne.

 


W promowaniu placówki pomoże Ci ZnanyLekarz.pl. Zobacz, jak!


 

Przeczytaj także



    

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty