5 powodów, dla których lekarze wolą umawiać pacjentów przez internet

internetowy kalendarz wizyt

Każdego miesiąca z możliwości internetowej rezerwacji wizyty u lekarza przez ZnanyLekarz.pl korzysta coraz więcej osób. Usługa budzi zrozumiałe zainteresowanie pacjentów, ale jest też entuzjastycznie przyjmowana przez samych lekarzy.

Oto 5 najważniejszych powodów, dla których lekarze korzystający z kalendarza wizyt online wolą rejestrację internetową od telefonicznej.

1. Mniej pacjentów zapominających o wizycie

Ile razy zdarzyło Ci się, że pacjent nie zjawił się w Twoim gabinecie, bo zapomniał o wizycie? Ile cennego czasu straciłeś przez czyjeś roztargnienie? Zapominalscy pacjenci nie są problemem lekarzy korzystających z internetowego umawiania wizyt. System automatycznych powiadomień przez SMS i mail z odpowiednim wyprzedzeniem przypomina choremu o konsultacji. Dzięki temu rozwiązaniu ryzyko niepojawienia się pacjenta na wizycie jest minimalne.

2. Oszczędność czasu

Każda minuta czasu jest na wagę złota, a internetowy system umawiania pacjentów pozwala go zaoszczędzić. Dzięki niemu lekarze mniej czasu tracą na pozornie mało czasochłonne czynności, które w dłuższej perspektywie zabierają niewspółmiernie dużą część dnia. Znika konieczność telefonicznego umawiania wizyt, przypominania o nich, a wreszcie ich przekładania czy anulowania. Prowadzenie nieporęcznych kalendarzy, czy mozolne uzupełnianiu własnoręcznie przygotowanych plików komputerowych to przeszłość. System umawiania wizyt przez internet daje pacjentom możliwość samodzielnego zapisu i odwołania wizyty. Oczywiście tylko w wyznaczonych przez Ciebie terminach. Zobacz, jak proste jest włączenie i ustawienie kalendarza: tutaj

3. Oszczędność pieniędzy

Prowadzenie wirtualnej recepcji daje możliwość znacznego zmniejszenia wydatków na tradycyjną administrację, a być może nawet całkowitej rezygnacji z tej formy. Roczny koszt wirtualnego sekretariatu to tylko około 1/12 kosztów utrzymania standardowej recepcji i, co ważne, Twój gabinet pracuje nie 8, ale 24 godziny na dobę. Dodatkowo, system automatycznych (i bezpłatnych!) przypomnień o wizytach dla pacjentów pomaga skutecznie obniżyć rachunki za telefon. Nie ma już konieczności samodzielnego przypominania o wizycie.

4. Więcej pacjentów

W przeciwieństwie do tradycyjnej recepcji, ten system jest dostępny przez 24 godziny na dobę. Korzystając z takiego systemu, lekarz zwiększa szanse, że pacjent zdecyduje się na wizytę u niego, a nie - zniecierpliwiony niemożnością dodzwonienia się i dokonania zapisu – zacznie szukać innego specjalisty.

5. Odpowiedź na oczekiwania pacjentów i wygoda

Coraz więcej spraw załatwiamy przez internet – robimy zakupy, korzystamy z usług bankowych, rozliczamy się z fiskusem. Zupełnie naturalnym oczekiwaniem pacjentów jest więc, by również wizyty lekarskie można było umawiać za pośrednictwem tego wygodnego medium. Aż 85% pacjentów wyraża chęć rejestracji wizyt online!


Poznaj receptę na najczęstsze bolączki gabinetów lekarskich →