5 postanowień noworocznych dla managerów placówek medycznych

 

Group of happy young people drink wine at party disco restaurant-747486-edited.jpegPoczątek nowego roku to tradycyjnie czas postanowień. Co prawda każdy moment jest dobry, aby wprowadzić zmiany na lepsze, ale wymiana kalendarzy na nowe zawsze kojarzy się z dodatkową motywacją. Podpowiadamy managerom, co warto postanowić i wcielić w życie, aby w nowym roku placówka medyczna działała jeszcze sprawniej i przyciągała coraz liczniejsze grono pacjentów, którzy chętnie wrócą na kolejne wizyty.

Wszystkie działania zaczynaj od planu

Co nagle, to po diable! Ludowa mądrość zadziwiająco dobrze pasuje do współczesnego marketingu medycznego. Łatwo ulec pokusie sięgnięcia po obiecujące nowinki czy bezrefleksyjnego podłączenia się pod aktualne marketingowe trendy. Jednak jeśli działania nie zostaną poprzedzone gruntowną analizą i przygotowaniem szczegółowego planu, efektem niemal na pewno będzie zmarnowanie pieniędzy. Zastanów się, ile razy zdarzało się, że pochopnie podejmowane decyzje dotyczące promowania placówki przyniosły więcej strat, niż zysków? W nowym roku nie powtarzaj tego błędu! Marketing zawsze powinien zaczynać się od opracowania strategii.

Zadbaj o należytą prezencję placówki online

W listopadzie 2017 roku 30 milionów Polaków korzystało z Internetu (źródło: raport PBI). 90% z nich przynajmniej raz wyszukiwało informacji dotyczących lekarzy i zdrowia, połowa robi to regularnie, przynajmniej raz w miesiącu. To potencjalni pacjenci Twojej placówki. Jeśli do tej pory nie zdawałeś sobie sprawy, że odpowiednia prezencja w Inernecie stanowi klucz do sukcesu, najwyższy czas się obudzić. Konkurencja nie śpi - kto lepiej przekona do siebie pacjentów w Internecie, ten szczelniej wypełni wizytami grafiki swoich lekarzy. Zadbaj o to, żeby placówka była dobrze widoczna w Internecie. Upewnij się, że jej strona www odpowiada współczesnym standardom, a lekarze są obecni w ZnanyLekarz.pl - serwis odwiedza miesięcznie ponad 3.5 mln osób zainteresowanych umówieniem wizyty.

Badaj satysfakcję pacjentów

Zastanów się: co tak naprawdę wiesz o pacjentach Twojej placówki? Bardzo wiele klinik wciąż nie prowadzi żadnych badań satysfakcji pacjentów, tłumacząc to wysokimi kosztami, niewielką wiarygodnością zbieranych danych lub po prostu brakiem wiedzy, czemu takie badanie miałoby służyć. Tymczasem to od satysfakcji pacjentów zależy biznesowe powodzenie całej placówki! W sytuacji, w której konkurencja na rynku usług medycznych stale rośnie, klienci nie zawahają się przed wyborem innej kliniki. Warto nie tylko regularnie prowadzić badania satysfakcji (w jaki sposób i jakimi metodmi - przeczytasz np. tutaj), ale też na bieżąco śledzić opinie, jakie pacjenci wystawiają naszym lekarzom w serwisie ZnanyLekarz.pl. Postaw sobie cel, aby w nowym roku jak najlepiej poznać zdanie pacjentów o placówce i jej pracownikach.

Przekonaj swoich lekarzy do odpowiadnia na opinie pacjentów

Lata płyną i wśród lekarzy rośnie świadomość, że pacjenci nie tylko chętnie korzystają z prawa do opiniowania ich pracy w Internecie, ale też, że w żadnym razie nie powinno się traktować opinii jako zagrożenia. Przeciwnie, pacjenci wybierając lekarza kierują się głównie opiniami (w ostatnim badaniu portalu ZnanyLekarz.pl z grudnia 2017 roku wskazało na nie jako na główne kryterium niemal 80% ankietowanych). Lekarz, który posiada wiele pozytywnych opinii może liczyć na większą liczbę umówionych wizyt. Co więcej, pacjenci bardzo pozytywnie odbierają reakcje lekarzy na opinie - zarówno podziękowania za przychylne wypowiedzi, jak konstruktywną polemikę. Pojedyncze negatywne opinie nie dyskwalifikują lekarza w ich oczach. Warto spróbować przekonać nawet najbardziej opornych lekarzy, że opinie pacjentów to dla nich szansa, a nie zagrożenie. Pomóc może w tym bezpłatne kompendium wiedzy o opiniach w Internecie.

Nie zamykaj się w strefie komfortu

Czas powiedzieć to sobie jasno: nie istnieją uniwersalne metody promowania placówki, które sprawdzą się zawsze i niezależnie od okoliczności. Trendy zmieniają się błyskawicznie, zmienia się też prawo. Zmieniają się sami pacjenci - grupa millenialsów, która zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę na rynku, zachowuje się zupełnie inaczej, niż ich rodzice. To, co jeszcze kilka lat temu zdawało się gwarantować sukces, dziś może okazać się zupełnie nieskuteczne. Ogromnym ryzykiem dla managera placówki medycznej jest popadnięcie w samozadowolenie. Tak, to wspaniale, że wypracowane metody działania przynoszą dziś rezultaty - miej jednak świadomość, że nie będzie to trwało wiecznie. Jeśli stracisz rozeznanie w rynku, wkrótce okaże się, że inna placówka lepiej odpowiada potrzebom pacjentów.

 


Zobacz, jak w realizacji postanowień pomoże Ci ZnanyLekarz.pl!


 

Przeczytaj także



    

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty