5 najczęstszych błędów wizerunkowych polskich placówek medycznych

facility_problems.pngCzy wiesz, jakie błędy wizerunkowe najczęściej popełniają managerowie placówek medycznych w Polsce? Zastanów się - może dotyczą także Twojej placówki? Większości z nich można łatwo uniknąć!

Trudny dojazd do placówki

Zdarza się, że lokalizacja placówki medycznej bywa problematyczna. Nie zawsze da się temu zaradzić. Jeśli jednak do placówki trudno trafić, a na miejscu okazuje się, że nie ma gdzie zaparkować samochodu - pacjenci będą poirytowani jeszcze zanim wejdą do recepcji, a w ektremalnych przypadkach po prostu zrezygnują z wizyty. Jeśli wiemy, że dotarcie do placówki może sprawiać kłopoty, dołóżmy starań, aby pomóc potencjalnym pacjentom w znalezieniu drogi. Zamieszczenie na stronie internetowej mapki dojazdu i instrukcji, jak dojechać komunikacją miejską, może oszczędzić pacjentom nerwów, a nam - zszarganego wizerunku.



Niechlujni lekarze

Lekarze są największą siłą placówki medycznej - ale też nieoczekiwanie mogą okazać się największą słabością. I nie chodzi nawet o jakość świadczonych przez nich usług - dokładasz przecież starań, żeby zatrudniać najlepszych - ale o… wizerunkowe niedociągnięcia. Niechlujny ubiór, niepunktualność - może to bardzo boleśnie odbić się na wizerunku całej placówki. Pamiętajmy, że pacjenci przychodzą do nas, aby spotkać się z lekarzem. To postawa i zachowanie lekarzy decydują o tym, jak nasza placówka będzie odbierana.



Nielojalni specjaliści

Rzadko się zdarza, żeby lekarz przyjmował tylko w jednej placówce. To zrozumiałe, czasem jednak może prowadzić do nadużyć. Gdy lekarz daje pacjentowi do zrozumienia, że dodatkowe badanie lub wizytę kontrolną wygodniej będzie przeprowadzić w jego prywatnym gabinecie - tracimy nie tylko finansowo, ale również wizerunkowo. Nie oszukujmy się - dla pacjenta to, pod jakim szyldem dany lekarz przyjmuje, zwykle ma drugorzędne znaczenie. Nie sposób kontrolować wszystkich pracowników, ale można starać się przekonać pacjentów, żeby wizyty do danego specjalisty umawiali właśnie u nas. Warto np. powiązać profile lekarzy w serwisie ZnanyLekarz.pl z profilem placówki - wówczas odwiedzą ją pacjenci umawiający wizyty u lekarza przez Internet.



Wątpliwy wystrój placówki

Niestety nawet najlepsza treść sprzeda się słabo, jeśli będzie brzydko opakowana - to samo dotyczy placówek medycznych. Pacjenci zwykle nie posiadają merytorycznej wiedzy, aby ocenić pracę lekarzy. Widzą jednak, jak placówka medyczna wygląda - i często na tej podstawie wyrabiają swoją opinię. Warto więc zadbać, aby pomieszczenia były czyste i wygodnie zaaranżowane (przeczytaj więcej). Pamiętajmy, że przestrzeń powinna być nie tylko estetyczna, ale też przyjazna pacjentom - wygodne krzesełka w poczekalni, dostęp do wody czy Internetu wi-fi to niewielkie inwestycje, a na pewno znacznie poprawią wizerunek placówki.



Zaniedbania wizerunkowe online

Posiadanie estetycznej i funkcjonalnej strony internetowej to oczywiście duża zaleta - ale nie wyczerpuje jeszcze potrzeb placówki medycznej w zakresie budowania wizerunku online. A trzeba pamiętać, że polscy pacjenci szukają dziś lekarza głównie w Internecie (link do infografiki). Placówka powinna być reprezentowana tam, gdzie obecni są pacjenci - czyli w serwisie ZnanyLekarz.pl. Warto też pamiętać i korzystać z możliwości promowania się online - a więc m. in. z pozycjonowania, reklam Google AdWords, newsletterów i innych narzędzi. To stosunkowo niedrogie rozwiązania, w porównaniu z tradycyjną reklamą - a mogą okazać się kluczowe dla zbudowania profesjonalnego wizerunku i przyciągnięcia pacjentów.

 


Obejrzyj za darmo nagranie szkolenia "Jak dbać o wizerunek placówki"!