lut 9, 2017

5 kroków do zniszczenia wizerunku

rujnuj_wizerunek.pngWizerunek buduje się mozolnie, za to zniszczyć można go błyskawicznie. Oto pięć sprawdzonych kroków do zrujnowania wizerunku. Czas na mały rachunek sumienia: czy swoimi działaniami lub ich zaniechaniem nie zmierzamy w stronę wizerunkowej katastrofy…?

1. Nieodbieranie telefonu

Prawie połowa telefonów od lekarzy jest nieodbieranych. Dokładnie - 44%, jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl. Czasem nie ma czasu na odebranie telefonu, czasem jest to niemożliwe - bo np. właśnie w gabinecie trwa wizyta pacjenta. W efekcie pacjent nie może umówić wizyty, więc potencjalny zarobek przechodzi koło nosa. W dodatku lekarz sprawia wrażenie niedostępnego i niezainteresowanego pacjentami.

Rozwiązaniem może być skorzystanie z usługi zdalnej recepcji, która przejmie na siebie obowiązek odbierania połączeń i umawiania wizyt pacjentów. W ofercie mają ją operatorzy telefonii komórkowej, można też sięgnąć po narzędzie serwisu ZnanyLekarz.pl - TeleRejestrację, wchodzącą w skład Pakietu Premium.


2. Problematyczne umówienie wizyty

Jak już wiemy, dodzwonienie się do lekarza nie zawsze jest łatwe. Tymczasem często to jedyny sposób, żeby umówić wizytę… W branży usług powoli standardem staje się nie tylko zamawiania produktów przez Internet, ale także umawianie wizyt - klienci cenią sobie szybkość i wygodę takiego rozwiązania. Gabinet, do którego można umówić się online, jest odbierany jako nowoczesny i wychodzący naprzeciw oczekiwaniom współczesnych pacjentów.

Wygodnym i prostym w obsłudze narzędziem, dzięki którym pacjenci umówią wizyty, a lekarz będzie nimi sprawnie zarządzał, jest Kalendarz Wizyt - udostępniany przez ZnanyLekarz.pl w ramach Pakietu Premium.


3. Lekceważenie tematu komunikacji z pacjentem

Nawet jeśli umówienie wizyty było łatwe i gabinet robi dobre pierwsze wrażenie, wszystko weryfikuje spotkanie z lekarzem twarzą w twarz. Pacjenci zwykle nie mają specjalistycznej wiedzy, która pozwoli im merytorycznie ocenić pracę lekarza - w swojej ocenie kierują się więc wrażeniami. Nieuprzejmy, arogancki lub po prostu nie poświęcający pacjentowi pełnej uwagi lekarz zawsze zostanie oceniony negatywnie - nawet, jeśli zaordynuje skuteczną kurację.


4. Ignorowanie opinii pacjentów

Pacjenci chętnie dzielą się w Internecie opiniami po wizytach u lekarzy. To część szerszego trendu - w sieci opiniuje się też restauracje, hotele i sklepy. 88% pacjentów wskazało, że opinie innych to dla nich kluczowy czynnik, którym kierują się, szukając lekarza. Lekarz, który jest obecny w miejscach, gdzie pacjenci dzielą się opiniami i umiejętnie na nie reaguje, jest odbierany lepiej - pacjenci widzą, że ich zdanie jest istotne.

Dowiedz się więcej na temat opinii i reagowania na nie z darmowego poradnika.

5. Nieobecność w Internecie

9 na 10 polskich internautów zaczyna wyszukiwanie lekarza właśnie w Internecie. Tam szukają opinii i danych kontaktowych. Oznacza to, że współczesny lekarz po prostu musi być obecny w sieci. Musi posiadać poprawnie zaprojektowaną stronę internetową i zadbać o to, aby pacjenci mogli łatwo ją znaleźć. Powinien też mieć rzetenie uzupełniony profil w ZnanyLekarz.pl, największym polskim serwisie dla lekarzy i pacjentów (miesięcznie odwiedzanym przez ponad 3.5 miliona osób!).

 


Pobierz za darmo poradnik "Lekarz w Internecie: 4 zasady budowania wizerunku  specjalisty" >>