sie 24, 2016

4 podstawowe potrzeby gabinetu lekarskiego. Jak je spełnić niskim kosztem?

money.png

Współcześnie prowadzenie gabinetu lekarskiego nie sprowadza się wyłącznie do przyjmowania pacjentów. Lekarz musi skutecznie organizować sobie pracę, dbać o pozyskiwanie pacjentów i promowanie gabinetu w Internecie. Podpowiadamy, jak spełnić te podstawowe potrzeby optymalnym kosztem.

Strona internetowa

Strona www lekarza powinna spełniać dwa cele - wizerunkowy i wspierać pozyskiwanie pacjentów.

Możliwe jest jej samodzielne wykonanie przy pomocy kreatorów takich jak Wix, Webydo, Weebly. Zrobimy to tanio i szybko, nawet bez znajomości technologii internetowych. Niemożliwe będzie za to przygotowanie w pełni indywidualnego projektu - kreatory bazują na gotowych szablonach.
Zlecenie stworzenia strony agencji lub freelancerowi wiąże się z kosztem od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych. Projekt będzie wówczas przygotowany indywidualnie.

Sugestia: Małe gabinety potrzebują strony raczej skutecznej i estetycznej, niż efektownej. Dopracowany darmowy szablon lub prosty projekt na zamówienie powinny wystarczyć. Często skuteczną alternatywą może być rzetelnie uzupełniony profil w serwisie ZnanyLekarz.pl


Fanpage na Facebooku

Fanpage na Facebooku pełni głównie rolę wizerunkową.

Samodzielne prowadzenie daje pełną kontrolę, ale wymaga czasu na przygotowywanie treści, publikowanie i interakcje z fanami. Promowanie postów, aby docierać nie tylko do grupy, która polubiła fanpage (a więc głównie obecnych pacjentów), wiąże się też z niewielkimi nakładami finansowych (100-150zł miesięcznie).
Zlecenie prowadzenia profilu agencji lub freelancerowi to, w zależności od zakresu obowiązków i formy publikowanych treści, koszt od ok. 200 do kilku tysięcy złotych miesięcznie (gdy w grę wchodzi całodobowa moderacja i przygotowywanie unikalnych materiałów graficznych, wymagających np. foto-sesji).

Sugestia: Jeśli planujemy aktywnie docierać do pacjentów przez Facebooka, warto wygospodarować na tę aktywność więcej czasu albo zatrudnić freelancera. Ważne, aby kontakt z nim był szybki i sprawny.



Terminarz wizyt

Narzędzie do zapisywania i zarządzania wizytami służy przede wszystkim optymalizacji codziennej pracy, ale może też wspierać pozyskiwanie pacjentów.

Darmowy Google Calendar pozwoli zarządzać bieżącą pracą i ustawiać alarmy. Alternatywą jest np. Kalendarz Wizyt, narzędzie dostępne w ramach Pakietu Premium na portalu ZnanyLekarz.pl. Pełni on rolę elektronicznego kalendarza, a jednocześnie pozwala pacjentom aktywnie umawiać wizyty przez Internet (w ramach udostępnionych im terminów).

Sugestia: Lekarze, którym zależy na pozyskaniu pacjentów, powinni dawać im możliwość umówienia wizyty online.


Telefoniczne umawianie wizyt

Umawianie wizyt przez telefon to wciąż najpopularniejsza forma pozyskiwania pacjentów. Tymczasem z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl wynika, że ponad 40% prób dodzwonienia się do lekarza jest nieskutecznych. 

Można odbierać telefony samodzielnie. To rozwiązanie tanie, ale potencjalnie uciążliwe dla lekarza i jego pacjentów.
Alternatywą jest zatrudnienie pracownika recepcji - odciąża lekarza, ale wiąże się z kosztami pracownika. Zwykle recepcja pracuje w godzinach otwarcia gabinetu, tymczasem pacjenci licznie dzwonią także poza “biurowymi” godzinami.
Inną możliwością jest skorzystanie z usługi tzw. zdalnej recepcji, np. TeleRejestracji, która wchodzi w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. TeleRejestracja odciąża lekarza i pozwala pacjentom umawiać wizyty od 8:00 do 20:00 w dni robocze oraz od 9:00 do 17:00 w soboty. Umówione wizyty zostają dopisane do Kalendarza Wizyt.

Sugestia: Warto skorzystać ze zdalnej recepcji i mieć pewność, że żaden pacjent nie zrezygnuje z wizyty, nie mogąc dodzwonić się do lekarza.

 


Zobacz, jakie błędy utrudniają pozyskiwanie pacjentów