cze 22, 2017

4 sprawdzone narzędzia, które usprawnią pracę Twojego gabinetu



top view of Medicine doctor hand working with modern computer and smart phone on wooden desk as medical concept-632184-edited.jpegGabinet dobrze zarządzany to gabinet przynoszący zysk. Nowoczesne narzędzia pozwolą znacznie usprawnić pracę w czterech kluczowych obszarach - planowania dnia roboczego, umawiania wizyt, zarządzania umówionymi wizytami i komunikacji z pacjentami. Dość już tracenia czasu!

 

1.  Organizer pracy

Tracąc czas, tracisz pieniądze. Zaplanowanie dnia znacznie usprawni pracę, co szybko przyniesie wymierny zysk. Im więcej czasu lekarz może przeznaczyć na pracę z pacjentem, tym więcej zarobi. Tymczasem samo zarządzanie gabinetem pochłania wiele godzin. Części czynników wpływających na pracę nie sposób kontrolować, ale inne - jak najbardziej.

Papierowy kalendarz jako organizer pracy to rozwiązanie zawodne i przestarzałe. Zawsze trzeba mieć go przy sobie, w dodatku często trudno połapać się w plątaninie notatek i skreśleń.
Alternatywnie można skorzystać z aplikacji do zarządzania dniem pracy, takich jak Trello, oraz komputerowych kalendarzy - np. bezpłatnych Google Calendar.

Funkcjonalności kalendarza do planowania dnia i organizera pracy łączy nowe narzędzie oferowane przez ZnanyLekarz.pl - Sprawdź.

 

2.  Narzędzie do umawiana wizyt

Sednem pracy lekarza jest przyjmowanie pacjentów. Zanim jednak pacjenci pojawią się w gabinecie, muszą umówić wizytę. Wciąż często sięgają w tym celu po telefon, a po rozmowie lekarz wpisuje umówiony termin w kalendarz. To rozwiązanie nie zawsze jest skuteczne - z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl wynika, że ponad 40% połączeń od pacjentów do lekarzy pozostaje nieodebranych. W skrajnym przypadku lekarze umawiają więc niemal o połowę mniej wizyt, niż by mogli - tylko dlatego, że z różnych powodów nie mogli rozmawiać przez telefon.

Alternatywą mogą być narzędzia do umawiania wizyt online. Dzięki nim pacjenci umawiają się samodzielnie w obrębie terminów udostępnionych przez lekarza. Na rynku znajdziemy różne narzędzia, m.in. Wizyta.pl czy Versum. Często są dedykowane gabinetom kosmetycznym, ale sprawdzą się także w gabinecie.

Można też sięgnąć po Kalendarz Wizyt. To narzędzie wchodzące w skład systemu zarządzania wizytami, dostępne także w Pakiecie Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Jedną z funkcji Kalendarza Wizyt jest TeleRejestracja - usługa tzw. zdalnej recepcji, dzięki której także pacjenci preferujący rozmowę telefoniczną wygodnie umówią wizytę.

 


3.  Narzędzie do zarządzania umówionymi wizytami

Umówionymi wizytami trzeba sprawnie zarządzać. Czasem zdarza się, że wizytę trzeba przełożyć lub odwołać - z winy lekarza lub pacjenta, albo z całkiem losowych powodów. Czasem pacjenci nie stawiają się o umówionej porze. Każdorazowe informowanie pacjentów telefonicznie o zmianach terminów jest uciążliwe i czasochłonne, bardzo łatwo też o kimś zapomnieć. To zaś prosta droga do chaosu, konfliktu terminów… i niezadowolenia pacjentów.

Papierowy kalendarz nie pozwoli skutecznie okiełznać grafiku wizyt, zwłaszcza, jeśli dochodzi do w nim do wielu zmian. Zdecydowanie warto sięgnąć po komputerowe narzędzia do zarządzania grafikiem. Można wykorzystać w tym celu np. darmowe Google Calendar lub aplikacje dedykowane dużym klinikom, takie jak OptiMed. Można też sięgnąć po wspominany wcześniej Kalendarz Wizyt - z jego poziomu łatwo zarządzać wizytami. System automatycznie powiadamia pacjentów o każdej wprowadzonej zmianie - lekarz nie musi tracić na to czasu.

 

4.  Wygodny komunikator z pacjentami

Lekarze często zaniedbują komunikację z pacjentem poza gabinetem. Trudno się dziwić, wymaga to czasu, który można przeznaczyć na przyjęcie innych pacjentów. Nierzadko jednak podczas leczenia pojawiają się pytania i wątpliwości. Pacjentowi trzeba wówczas pomóc. Najlepiej w taki sposób, który nie zaburzy pracy gabinetu.

Rozmowy telefoniczne niekoniecznie się sprawdzą - są czasochłonne, w dodatku pacjent może zadzwonić podczas trwania innej wizyt. Maile są wygodniejsze, ale dla sprawnej korespondencji trzeba prowadzić bazę kontaktów i pilnować porządku w skrzynce pocztowej - nie obejdzie się bez klienta pocztowego.

Komunikację z pacjentami można prowadzić także bezpośrednio poprzez system zarządzania wizytami. Gromadzi on w jednym miejscu wiadomości wymienione z danym pacjentem, umożliwiając także wygodny wgląd w historię leczenia.

 


 

Specjalna propozycja dla Twojego gabinetu!

Pakiet Premium + System zarządzania wizytami

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i opowie o szczegółach.