4 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

website_325Zleciłeś wykonanie strony internetowej swojego gabinetu i spodziewałeś się, że wkrótce zwiększy się liczba umawianych wizyt. Tymczasem nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? Zapewne popełniłeś jeden z częstych błędów.

1. Na Twojej stronie brakuje kluczowych informacji

Strona www gabinetu powinna pełnić rolę jego wirtualnego przedsionka. Pacjent, który wejdzie na stronę, powinien szybko upewnić się, że gości u odpowiedniego lekarza, a potem zdecydować się odwiedzić go w gabinecie. Czego potrzebuje do podjęcia decyzji? Po pierwsze, informacji o lekarzu - jego specjalizacji, doświadczeniu, ofercie i cenniku. Po drugie, jasnych wskazówek, jak dostać się do gabinetu. Dane teleadresowe powinny być zawsze aktualne, a kontakt z lekarzem prosty i wygodny.

WAŻNE! Przeszło 80% pacjentów podczas wyboru lekarza kieruje się opiniami, jakie wystawili mu inni. Warto zatem zamieścić wypowiedzi zadowolonych pacjentów i linki do opinii zamieszczanych na ZnanyLekarz.pl.

2. Po Twojej stronie trudno się poruszać

Rzetelnie uzupełnione, aktualne informacje okażą się zupełnie nieprzydatne, jeśli trudno będzie się do nich dostać. Nowy gość na stronie internetowej skanuje ją wzrokiem w ciągu kilku sekund i jeśli nie zorientuje się w nawigacji, najpewniej ją po prostu opuści. Poproś znajomych o przetestowanie Twojej strony pod kątem łatwości poruszania się. Zwróć uwagę, czy menu jest czytelne, a dostęp do najważniejszych danych prosty i intuicyjny.

WAŻNE! Już ponad połowa Polaków częściej korzysta z Internetu za pomocą telefonów komórkowych, niż komputerów. Projekt Twojej strony musi to uwzględniać. Sprawdź, jak strona prezentuje się na ekranie smartfona - czy pozostaje czytelna, a nawigacja po niej nie sprawia problemów?

3. Nie umożliwiasz umawiania wizyt online

Umawianie wizyt przez telefon jest niewygodne i mało skuteczne - aż 44% połączeń wykonywanych przez pacjentów do lekarzy pozostaje nieodebranych. Zmuszając pacjenta do skorzystania z telefonu wydłużasz jego drogę do gabinetu i piętrzysz niepotrzebne przeszkody. Wcale nie musisz inwestować w drogie moduły do umawiania wizyt - jeśli posiadasz profil Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl, możesz zainstalować na swojej stronie internetowej widget z Kalendarzem Wizyt, pozwalającym pacjentom łatwo wybrać termin i umówić wizytę.

WAŻNE! Umawianie wizyt online ma tę dodatkową zaletę, że nie ograniczają go godziny pracy recepcji. Ze statystyk ZnanyLekarz.pl wynika, że aż jedna trzecia wszystkich wizyt umawiana jest między 18:00 a 7:00, czyli poza typowymi “biurowymi” godzinami.

4. Twoją stronę trudno znaleźć

Internet jest dziś pełen stron internetowych lekarzy. Jeśli witryna Twojego gabinetu jest słabo widoczna, nie ma szans, żeby przyciągnęła pacjentów. Jej widoczność możesz poprawić dzięki pozycjonowaniu - to proces windujący adres strony na jedno z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania Google, gdy pacjent wpisze hasła związane z Twoją działalnością (np. “alergolog Warszawa”, “chirurgia plastyczna Kraków”, “usunięcie ósemek Poznań” itp.). Ruch na stronę można też kierować z płatnych reklam Google AdWords i reklam na Facebooku. Na rynku dostępnych jest wielu specjalistów i agencji, którzy wycenią, zaplanują i wdrożą taką usługę.

WAŻNE! Wartościowym uzupełnieniem strony www gabinetu jest profil w ZnanyLekarz.pl, największym w Polsce portalu dla pacjentów i lekarzy. Duży ruch na portalu gwarantuje wysoką pozycję profilu w wynikach wyszukiwania Google, a dzięki możliwości podania wszystkich ważnych informacji oraz uruchomienia Kalendarza Wizyt pacjenci mogą będą bezpośrednio umawiać wizyty online.

 


Oprócz profilu chciałbyś mieć nowoczesną i funkcjonalną stronę www? Zobacz, co  dla Ciebie mamy!