4 argumenty za tym, żeby odpowiadać na pytania pacjentów online

Autor: Piotr Rubaj

pytania_onlineSkuteczną metodą utrzymania dobrej relacji z pacjentami także poza gabinetem jest udzielanie odpowiedzi na ich pytania w Internecie. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w serwisie ZnanyLekarz.pl staje się to bardzo proste. Korzyści, jakie taka forma komunikacji daje lekarzowi, trudno przecenić. Zobacz, co zyskasz, odpowiadając online na pytania!

 

1. Spełnisz oczekiwania pacjentów

Podczas badania ankietowego przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl aż 80% pacjentów stwierdziło, że chciałoby, aby lekarz był dla nich dostępny w sieci. Pacjenci zdają sobie sprawę, że nie każda ich wątpliwość (np. dotycząca kuracji lub obserwowanych objawów) wymaga fizycznej wizyty w gabinecie, a telefon jako narzędzie komunikacji z lekarzem jest niestety bardzo zawodny - statystycznie aż 44% połączeń wykonywanych w Polsce do gabinetów pozostaje nieodebranych. Pytania i Odpowiedzi to narzędzie, dzięki któremu wyjdziesz naprzeciw rzeczywistym oczekiwaniom pacjentów, nie tracąc przy tym cennego czasu - udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie zajmie tylko chwilę i nie zakłóca rytmu dnia pracy.

2. Zadbasz o priorytet: utrzymasz dotychczasowych pacjentów

Pamiętaj, że utrzymanie obecnego pacjenta wiąże się z kosztem pięciokrotnie niższym, niż pozyskanie nowego. W Twoim interesie leży utrzymanie dobrej relacji z pacjentem, także poza gabinetem. Aż 95% pacjentów zadowolonych z usług lekarza umawia u niego kolejne wizyty, nie szukając alternatyw. Jednocześnie specyfika Pytań i Odpowiedzi powoduje, że możesz wprost zaprosić pacjenta na wizytę, jeśli zgłaszane przez niego wątpliwości wymagają bezpośredniego kontaktu z lekarzem.

3. Zbudujesz wizerunek profesjonalisty

Udzielając odpowiedzi na pytania w Internecie pokazujesz się jako zaangażowany specjalista, kierujący się dobrem pacjenta i chętnie dzielący się wiedzą. Pytania i odpowiedzi będą widoczne publicznie w serwisie ZnanyLekarz.pl, jest więc więcej niż prawdopodobne, że przeczytają je także ci pacjenci, którzy wciąż wahają się nad wyborem odpowiedniego specjalisty. Aż 71% Polaków podczas wyboru lekarza kieruje się jego doświadczeniem, szkoda więc byłoby nie skorzystać z okazji, aby odpowiednio zaprezentować się przed szerokim gronem pacjentów.

4. Poprawisz widoczność online

Dzięki udzielaniu odpowiedzi na pytania pacjentów zyskasz większą liczbę odwiedzin profilu. Statystyki ZnanyLekarz.pl pokazują, że profile lekarzy, którzy odpowiedzieli na co najmniej jedno pytanie, są odwiedzane nawet o 36% częściej - co w naturalny sposób przekłada się także na wzrost liczby umówionych wizyt. Warto pamiętać, że odpowiedzi na pytania to z punktu widzenia algorytmów Google wartościowe treści, które warto pokazywać odbiorcom - powiązane z Twoim nazwiskiem budują więc Twoją pozycję w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej świata.

Odpowiadanie na pytania pacjentów oznacza dla Ciebie same korzyści, a wymaga tak naprawdę jedynie dobrej woli oraz poświęcenia kilku chwil. Samo uruchomienie modułu Pytań i Odpowiedzi jest banalnie proste - wszystkiego na ten temat dowiesz się tutaj. Nie zwlekaj, pacjenci liczą na Twoją wiedzę i doświadczenie!

 


Pozwól pacjentom nie tylko zadawać pytania, ale też umawiać wizyty online!


 

Przeczytaj także



   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty