3 powody, dla których powinieneś zwracać uwagę na opinie pacjentów

Kategorie: Wizerunek i opinie


Group of doctors with thumbs up at the hospital-356711-edited.jpegCzy wiesz, co sprawi, że liczba wizyt w Twoim gabinecie w naturalny sposób wzrośnie? Przychylne opinie pacjentów na Twój temat w Internecie. Dlaczego? Oto trzy najważniejsze powody.

1. Opinie w Internecie są dziś czymś powszechnym


Oceniamy restauracje, przeczytane książki i obejrzane filmy. Nie widzimy w tym nic niezwykłego. Firmy doskonale zdają sobie sprawę, że opinie są kluczowym czynnikiem podejmowania decyzji o wyborze konkretnej usługi lub produktu i wykorzystują z powodzeniem ten fakt, aby pozyskać klientów. Często jesteśmy wręcz zachęcani do wystawiania opinii – np. autorzy aplikacji mobilnych zwykle sami proszą użytkowników o wystawienie oceny ich dziełu.

O ocenę jakości obsługi i produktów proszą też coraz częściej sklepy internetowe i stacjonarne, np. duże przychodnie lekarskie rozsyłają do pacjentów ankiety z prośbą o komentarz po wizycie. To trend, który będzie tylko przybierał na sile. Ludzie szukają opinii i ocen jako wiarygodnego źródła informacji odmiennego od klasycznej reklamy.

Pamiętajmy, że praca lekarza, nauczyciela lub prawnika – osoby wykonującej zawód zaufania publicznego – może być opiniowana publicznie. Swobodę wypowiedzi w tym zakresie określa prawo Unii Europejskiej. Wreszcie, w przypadku lekarzy, to pacjenci są prawdziwymi odbiorcami ich pracy, a więc ich głos powinien być szczególnie ważny. 

Pamiętajmy, że zdrowie jest dla większości ludzi najważniejszą wartością, więc nie powinno nikogo dziwić, że pacjenci skwapliwie korzystają z możliwości wystawienia opinii lekarzom. 

 

2. Opinie są są kluczowe przy wyborze lekarza

Ludzie od zawsze dokonywali wyborów na podstawie opinii innych. W psychologii społecznej mówi się o „społecznym dowodzie słuszności”. Gdy człowiek nie jest w stanie podjąć racjonalnej decyzji na podstawie własnej wiedzy i doświadczenia, kieruje się opinią większości.

Osoba nieobeznana ze współczesnymi technologiami przeprowadzi wywiad wśród rodziny i znajomych, zanim wybierze nowy model komputera, a motoryzacyjny laik spędzi godziny na rozmowach i wysłucha setek argumentów za i przeciw, zanim zdecyduje się kupić swój pierwszy samochód.

Dokładnie ten sam mechanizm kieruje pacjentami, którzy poszukują lekarza. Zwykle brakuje im po prostu merytorycznej wiedzy, aby rzetelnie ocenić lekarskie kompetencje – a przecież muszą przyjąć jakieś kryterium wyboru. Najczęściej (w blisko 85% przypadków) stają się nim właśnie opinie wystawione przez innych.


Jak prawidłowo reagować na opinie pacjentów?    Sprawdż >>


 

3. Pacjenci nie wybierają lekarzy, którzy nie wydają się wiarygodni

Wyobraźmy sobie, że pacjent ma do wyboru dwóch lekarzy z tej samej specjalizacji. Jeden z nich cieszy się kilkudziesięcioma pozytywnymi opiniami, drugi nie ma opinii w ogóle. Wybór pierwszego z nich będzie znacznie bezpieczniejszy - wszak pacjent powierza w ręce lekarza to, co ma najcenniejszego: własne zdrowie.

Inna sytuacja. Obydwaj lekarze mają kilkanaście opinii utrzymanych w zbliżonym tonie. Pierwszemu pacjenci wystawiają opinie w komentarzach na prywatnym blogu, drugiemu - w dużym branżowym serwisie (gdzie panuje jasno określony i respektowany regulamin dotyczący udzielania opinii). Drugi przypadek wyda się bardziej wiarygodny.

Jeszcze inaczej: obydwaj lekarze mają po kilkanaście opinii. Jeden z nich nie reaguje w żaden sposób, drugi - dziękuje za opinie pozytywne, a w przypadku kontrowersyjnych osądów kulturalnie polemizuje. Więcej wizyt umówi drugi, odbierany jako otwarty na pacjentów i ich potrzeby.


Wykorzystaj opinie do odniesienia sukcesu!


Lekarz, który chce być naturalnym wyborem dla pacjentów, powinien więc po pierwsze zadbać o to, aby wystawiano mu opinie, po drugie - aby wystawiano je w miejscach uznawanych za wiarygodne źródło opinii, i wreszcie po trzecie - powinien umiejętnie na opinie reagować (dziękować za pochwały i konstruktywną krytykę, a gdy zachodzi taka potrzeba - kulturalnie polemizować).

Za wiarygodne źródło opinii uznawany jest portal ZnanyLekarz.pl. Miesięcznie odwiedza go ponad 3.5 miliona Polaków. Nad merytorycznym poziomem wypowiedzi pacjentów czuwa zespół moderatorów. W interesie każdego lekarza, który prowadzi prywatny gabinet, leży więc zaangażowana obecność na ZnanyLekarz.pl i pozyskiwanie opinii od pacjentów. Zaniechanie prędzej czy później zaowocuje spadkiem liczby umawianych wizyt, co z kolei boleśnie odczuje portfel. Lepiej do tego nie dopuścić!

 


 ZnanyLekarz.pl to nie tylko opinie. Zobacz, co możemy Ci zaoferować!


 

Przeczytaj także



    

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty