3 powody, dla których powinieneś odpowiadać na pytania pacjentów w Internecie

Autor: Piotr Rubaj
Kategorie: Komunikacja

 

questions_answers.jpeg“Kto pyta, nie błądzi”. A kto udziela odpowiedzi…? Z danych zebranych przez ZnanyLekarz.pl wynika, że lekarze, którzy odpowiadają na zadane w Internecie pytania pacjentów, wychodzą na tym bardzo dobrze.

Każdy lekarz, który korzysta z profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl, może aktywować funkcję Pytania i Odpowiedzi. Dzięki niej pacjenci będą mogli wygodnie się z Tobą kontaktować i zadawać przez Internet pytania dotyczące zdrowia, pozwiązane z Twoimi specjalizacjami i doświadczeniem zawodowym. Oto trzy powody, dla których powinieneś im odpowiadać.

1. Zaprezentujesz się jako nowoczesny profesjonalista

Świat coraz odważniej stawia na technologie internetowe, a branża zdrowia nie jest żadnym wyjątkiem. Tzw. telemedycyna, czyli zdalny kontakt z lekarzem przez Internet, stale zyskuje na popularności. To prawda, że rozwiązaniom tego typu wciąż towarzyszy wiele kontrowersji. Obecnie przyjmuje się, że nawet rozmowa na videoczacie nie może zastąpić wizyty w gabinecie - nie znaczy to jednak, że w pewnych obszarach kontakt z pacjentem za pośrednictwem Internetu nie okazuje się optymalną formą interakcji. Pacjent, który ma konkretne pytanie, może szybko i wygodnie podzielić się nim z lekarzem i otrzymać odpowiedź.

Na udzielaniu odpowiedzi zyska Twój wizerunek - inni pacjenci, widząc Twoje zaangażowanie, dostrzegą w Tobie nowoczesnego, otwartego na ich potrzeby specjalistę (odpowiedzi są widoczne publicznie; lekarzom z profilami Premium można zadawać także pytania prywatne).

Z badania przeprowadzonego wśród pacjentów przez ZnanyLekarz.pl wynika, że aż 71% osób przy wyborze lekarza kieruje się jego doświadczeniem. Warto więc dzielić się wiedzą!


pytania i odpowiedzi.png

Profile lekarzy w ZnanyLekarz.pl, którzy odpowiedzieli na chociaż jedno pytanie, są odwiedzane średnio o 36% chętniej.

 

2. Usprawnisz komunikację z pacjentami i oszczędzisz czas

Funkcja Pytania i Odpowiedzi nie zastąpi wizyty w gabinecie, ale też nie do tego ma służyć. To narzędzie, dzięki któremu pacjent może szybko i sprawnie rozwiać wątpliwość dotyczącą kuracji albo zweryfikować informację.

Zadawane online pytania w żadnym razie nie powinny służyć do wystawienia diagnozy. Z drugiej strony pozwalają bardzo sprawnie się skonsultować z lekarzem bez blokowania terminu w gabinecie ani dzwonienia przez telefon. To oszczędność czasu i wygoda nie tylko dla pacjenta, ale także dla lekarza. Jeśli uznasz, że do rozwiązania problemu niezbędna będzie wizyta w Twoim gabinecie, możesz zaprosić pacjenta jednym kliknięciem.


3. Staniesz się lepiej widoczny w Internecie

Ze statystyk przeprowadzonych przez ZnanyLekarz.pl wynika, że profile lekarzy, którzy udzielili odpowiedzi na przynajmniej jedno pytanie, odnotowują wzrost liczby odwiedzin nawet o 36% (wzrost liczby odwiedzin profilu przekłada się zaś na liczbę umówionych wizyt). Odpowiadanie na pytania pacjentów poprawia także pozycję Twojego profilu w Google - z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarki udzielone pisemnie odpowiedzi to wartościowa treść, którą warto pokazywać internautom.

Odpowiadanie na pytania pacjentów nie wymaga dużego nakładu czasu, a niesie za sobą liczne korzyści: pozwala budować wizerunek nowoczesnego profesjonalisty, usprawnia komunikację i poprawia pozycjonowanie profilu lekarza. Nie zwlekaj, pozwól pacjentom zadawać pytania!


Szczegółową instrukcję, jak włączyć na Twoim profilu funkcję Pytania i Odpowiedzi, znajdziesz tutaj



 

Wykorzystaj narzędzia z Pakietu Premium!


Przy pomocy narzędzi od ZnanyLekarz.pl wyróżnisz swój profil i ułatwisz pacjentom umawianie wizyt. Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy szczegóły!


Przeczytaj także



    

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty