lis 23, 2017

3 kroki do sukcesu na rynku prywatnej opieki medycznej

 

3.kroki.do.sukcesu.jpeg
Każdy jest w stanie wskazać kilku lekarzy ze swojego miasta, którzy w relatywnie krótkim czasie zdobyli dużą popularność wśród pacjentów. W każdej specjalizacji łatwo wskazać liderów, prowadzących prywatne gabinety, do których drzwi niemal się nie zamykają. Jeśli dobrze się zastanowić, okaże się, że droga do ich sukcesu rozpoczęła się od trzech kluczowych kroków.

 

Nie wolno popadać w stagnację

Tym, co wyróżnia liderów od reszty, także w branży usług medycznych, jest nieustanne dążenie do rozwoju. Najpopularniejsi lekarze nie stoją w miejscu, lecz wciąż idą naprzód. Wbrew pozorom niekoniecznie stawiają wyłącznie na rozwój zawodowy - choć oczywiście go nie zaniedbują.

Zaryzykujemy odważną tezę: lekarze, do których umawia się najwięcej wizyt, niekoniecznie są najlepszymi specjalistami, nierzadko działają też na rynku krócej, niż inni. W ogromnej większości zrozumieli oni jednak, że przyjmując w gabinecie, tak naprawdę prowadzą swój biznes. A biznes wymaga - nie bójmy się tego słowa! - marketingu. Zwłaszcza na tak trudnym obszarze rynku, jak prywatna opieka medyczna, gdzie konkurencja jest ogromna.


Jakość obroni się sama?

Obecnie lekarze dosłownie konkurują o pacjenta. Zdarza się, że wyścig już na starcie przegrywają bardzo dobrzy specjaliści, którzy teoretycznie nie powinni mieć problemu z wypełnieniem grafiku wizytami. Dzieje się tak, ponieważ nawet nie próbują promować swoich usług. Wychodzą z idealistycznego założenia, że jakość obroni się sama. Otóż niestety, broni się z coraz większym trudem. Większość pacjentów może nawet nie zdawać sobie sprawy, że w ich mieście przyjmuje doskonały fachowiec.


Promowanie swoich usług powinno dziś być oczywistością


Legendarny amerykański hokeista, Wayne Gretzky, zwykł mawiać, że “jeśli nie strzelasz w ogóle, tak naprawdę oddajesz sto procent niecelnych strzałów”. Nie podejmując wysiłku wypromowania swojego gabinetu, walkowerem przegrywasz walkę o pacjentów.

Tymczasem dla specjalisty, który podołał wymagającym medycznym studiom, a teraz lepiej lub gorzej radzi sobie na rynku, działania promocyjne powinny być co najwyżej kolejnym wyzwaniem na zawodowej drodze. Aby się z nim uporać, dobrze będzie zacząć od trzech kroków:

  1. Naucz się myśleć o promowaniu gabinetu jako o części obowiązków zawodowych.
    Branża zdrowia to naprawdę specyficzny wycinek rynku, na którym o sukces równie łatwo, jak o porażkę. Nie podejmując żadnych działań promocyjnych przegrywasz już na starcie, a z czasem dystans do liderów będzie się tylko powiększał.

  2. Wyznacz sobie dające się zmierzyć cele. Tak, jak pierwszym krokiem do wyleczenia choroby jest postawienie trafnej diagnozy, tak promowanie gabinetu powinno się zacząć od opracowania racjonalnego planu działania. Zastanów się, jakie są Twoje najmocniejsze strony i jak możesz komunikować je pacjentom. Zdobądź podstawową wiedzę o budowaniu wizerunku - np. z darmowego e-booka.

  3. Sięgaj po fachową pomoc. Nie musisz robić wszystkiego samodzielnie. Jesteś już ekspertem w bardzo trudnej dziedzinie, więc nikt nie oczekuje, że staniesz się także specjalistą od marketingu. Korzystaj z wiedzy innych, nie bój się konsultować swoich decyzji. Istnieją sprawdzone sposoby promowania usług gabinetu medycznego - wystarczy po nie sięgnąć.

 

Prowadzenie każdego biznesu wiąże się z ryzykiem niepowodzenia. Branża zdrowia nie stanowi tu żadnego wyjątku. Nie da się ze stuprocentową pewnością wytypować, jakie działania zapewnią spektakularny sukces. Wiadomo jednak, co niemal na pewno doprowadzi do porażki: bierność i bezczynność.

Nie warto osiąść w miejscu. Ci, którzy odnoszą sukces, stale idą naprzód.
 


Zobacz, jak ZnanyLekarz.pl pomoże Ci promować usługi gabinetu!