kwi 26, 2018

3 kroki do pożegnania kolejek w gabinecie

puste_krzeslaNiemal co drugiemu polskiemu pacjentowi zdarzyło się czekać na wizytę w prywatnym gabinecie lekarskim co najmniej godzinę dłużej, niż powinien. Kolejki fatalnie wpływają na wrażenie wynoszone z wizyty i zniechęcają do powrotu do gabinetu. Tymczasem zapobieganie im jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.

 

Kto jest winny?

Trudno wskazać jednoznacznie, czy większa odpowiedzialność za powstawanie kolejek ciąży na lekarzach, czy pacjentach. Z jednej strony lekarzom zdarza się planować wizyty w sposób daleki od optymalnego, z drugiej - sami pacjenci spóźniają się, a w dodatku często nie odwołują w porę wizyt, na które ostatecznie nie docierają, powodując chaos w poczekalni. Na pewno to lekarzom powinno zależeć na zminimalizowaniu kolejek do gabinetów, aby nie dać pacjentom powodów do narzekania.

Nie warto psuć wrażenia

W wielu gabinetach powszechną praktyką jest świadome planowanie wizyt zbyt gęsto, wychodząc z założenia, że część pacjentów i tak nie przyjdzie. Z czysto biznesowego punktu widzenia to nawet zrozumiałe, pozwala bowiem minimalizować straty, ale wpływa bardzo negatywnie na wrażenia pacjentów, którzy przychodzą do gabinetu punktualnie. Trzeba pamiętać, że aż 12% bez wahania zmienia lekarza, jeśli nie spodoba im się cokolwiek dotyczącego obsługi.

Jak zapobiegać kolejkom?

1. Dostosuj długość wizyty do jej charakteru. Bierz pod uwagę, że na skomplikowany zabieg trzeba zarezerwować więcej czasu, niż na kontrolę czy konsultację. Pierwsza wizyta nowego pacjenta zwykle trwa dłużej, niż kolejne. Sam wiesz najlepiej, ile czasu potrzebujesz na wykonanie konkretnych usług - uwzględniaj to, udostępniając pacjentom terminy wizyt. Pamiętaj też o przerwach, ważnych nie tylko z punktu widzenia higieny pracy, ale też wrażenia pacjentów - zwyczajnie potrzebujesz chwili, żeby przygotować się do kolejnej wizyty i przejrzeć historię danego pacjenta.

2. Wysyłaj pacjentom przypomnienia. Proste wiadomości SMS z przypomnieniem o zbliżającym się terminie wizyty pozwalają zmniejszyć nawet o 65% odsetek “zapominalskich”. Nie musisz wysyłać ich ręcznie - jeśli korzystasz z Kalendarza Wizyt, oferowanego przez ZnanyLekarz.pl, system zrobi to automatycznie.

3. Pozwól umawiać wizyty online. To nie tylko wielka wygoda dla pacjentów i bardzo opłacalne uniezależnienie się od telefonu jako jedynego kanału umawiania wizyt, ale także porządek w grafiku wizyt. Korzystając z Kalendarza Wizyt zarówno Ty, jak Twoi pacjenci widzicie wyłącznie dostępne terminy. Jesteś informowany o każdej zmianie terminu czy odwołaniu wizyty przez pacjenta. O niczym nie zapomnisz, unikniesz też nałożenia się terminów na siebie.

 


Dowiedz się więcej o Kalendarzu Wizyt!