3 błędy, przez które strona www Twojej placówki jest bezużyteczna

3 bledy wwwWiesz, kiedy możesz powiedzieć, że strona internetowa Twojej placówki spełnia swoje zadanie? Wtedy, gdy użytkownik odwiedzający ją na swoim smartfonie znajdzie wszystkie potrzebne informacje w nie więcej, niż kilkanaście sekund, a potem łatwo i sprawnie umówi wizytę. Niestety, prawdopodobnie warunki te spełnia obecnie mniej, niż 10% wszystkich witryn polskich placówek. A Twoja?

Stronę ma dziś każdy… ale co z tego?

Trudno znaleźć placówkę medyczną, która nie posiadałaby swojej strony www. Internetowa wizytówka wydaje się dziś czymś absolutnie oczywistym. Wciąż jednak zaskakująco wiele takich stron jest tworzonych i prowadzonych w oderwaniu od podstawowych celów biznesowych. Przeglądając kolejne witryny placówek można odnieść wrażenie, że nikt nie zastanowił się, po co właściwie zostały założone.

Cel jest jeden: umówiona wizyta

Strona internetowa placówki medycznej powinna służyć przede wszystkim umawianiu wizyt przez pacjentów. Nie można oczywiście zapomnieć także o roli wizerunkowej, ale tak naprawdę jest ona w pewien sposób wtórna - budowa wizerunku nigdy nie stanowi celu samego w sobie, tylko prowadzi do zwiększenia liczby umówionych wizyt. Jeśli użytkownicy, który odwiedzili stronę placówki w większości opuszczają ją, nie umawiając wizyty, można śmiało stwierdzić, że coś jest nie tak, jak powinno. Najczęściej powtarzają się te same błędy.

1. Niedostosowanie do urządzeń mobilnych
Już niemal 60% polskich użytkowników Internetu częściej wykorzystuje do przeglądania stron www smartfony i tablety, niż komputery. To bardzo ważna wiadomość, bowiem strony niedostosowane do technicznych możliwości urządzeń mobilnych stają się zupełnie nieczytelne. Nie sposób oszacować, ilu potencjalnych pacjentów placówki tracą tylko dlatego, że nie mogli skorzystać ze strony www.

2. Słabo wyeksponowane kluczowe informacje
Nawet jeśli przeglądanie strony internetowej nie przysparza problemów czysto technicznej natury, pamiętajmy, że nikt nie robi tego dla przyjemności. Potencjalny pacjent szuka informacji, które pozwoliłyby mu umówić wizytę - oferty, danych adresowych, listy zatrudnionych lekarzy i ich grafików pracy, cennika. Kluczowe informacje powinny być wyeksponowane tak, aby ich znalezienie nie trwało dłużej, niż kilkanaście sekund. Nikt nie poświęci więcej czasu, tylko raczej wybierze witrynę konkurencyjnej kliniki.

3. Brak możliwości umówienia wizyty online
Jeśli użytkownik szczęśliwie znalazł wszystkie informacje i na ich podstawie podjął decyzję o umówieniu wizyty, strona internetowa powinna mu to ułatwić. Samo podanie numeru telefonu to niestety zdecydowanie za mało - aż 44% połączeń telefonicznych wykonywanych przez pacjentów do lekarzy pozostaje nieodebranych. Sukcesem nie jest doprowadzenie potencjalnego pacjenta do próby umówienia wizyty, tylko do rzeczywistego zarezerwowania terminu. Strona www powinna bezpośrednio pozwalać na umówienie wizyty online, bez konieczności dzwonienia.

Droga między odwiedzinami strony placówki a umówieniem wizyty jest wyboista, a każda przeszkoda zwiększa prawdopodobieństwo, że pacjent zawróci i skieruje kroki gdzieś indziej. Jeśli jednak zadajemy sobie trud utrzymania i aktualizowania strony internetowej, upewnijmy się, że jest ona czymś więcej, niż miejscem zajętym na serwerze. Pacjenci wiedzą, czego chcą. Zadaniem managerów jest wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom!



Umów rozmowę z konsultantem, który przeanalizuje wady i zalety Twojej strony www! 

 

Przeczytaj także



   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty