mar 1, 2018

3 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

strona internetowa gabinetuStrona internetowa gabinetu lekarskiego wydaje się dzisiaj czymś absolutnie oczywistym. Trudno wskazać lekarza, który prowadzi prywatną praktykę i nie zatroszczył się o wirtualną wizytówkę - strony internetowe posiada ponad 90% gabinetów i klinik. Niestety, ogromna większość z nich nie spełnia swojego podstawowego zadania: nie wspiera umawiania wizyt.

Dwadzieścia lat w Internecie to jak wieczność

Boom na prywatne strony internetowe rozpoczął się w Polsce jeszcze na przełomie wieków. Wówczas Internet był zupełnie innym miejscem, a użytkownicy korzystali z niego w zupełnie inny sposób. Z punktu widzenia użyteczności sieć przypominała wówczas zaawansowaną technicznie telegazetę (kto ją jeszcze pamięta...?). Strony internetowe służyły wyłącznie przekazywaniu informacji, a interakcja z użytkownikami ograniczała się do udostępnienia kontaktowego adresu e-mail i telefonu. Posiadanie własnej witryny w biznesie służyło głównie budowaniu wizerunku, gdyż interakcje sprzedażowe z klientami odbywały się wciąż innymi kanałami.

Strona www jest czymś więcej, niż wirtualną wizytówką

Dziś strona internetowa to dla biznesu znacznie więcej, niż tylko efektowna wirtualna wizytówka. Oprócz przekazywania klientowi informacji, strona internetowa służy bezpośrednio jego pozyskaniu. Użytkownik może nie tylko dowiedzieć się wszystkiego o produktach lub usługach, którymi jest zainteresowany, ale też bezpośrednio je kupić. Dotyczy to także branży zdrowia. Strona internetowa gabinetu lekarskiego powinna być tak naprawdę jego przedsionkiem. Niestety, bardzo rzadko lekarze zdają sobie z tego sprawę: przeglądając ich strony można uznać, że wciąż żyjemy w pierwszych latach dwudziestego pierwszego wieku.

Co dyskwalifikuje stronę internetową lekarza?

1. Brak widoczności w sieci

W Internecie w ciągu kilku sekund można znaleźć adresy setek stron internetowych gabinetów. Twoja jest tylko jedną z wielu. Aby mieć pewność, że to właśnie Twoja strona internetowa będzie odwiedzana przez pacjentów, musisz zainwestować w jej pozycjonowanie. To długi i żmudny proces, wymagający specjalistycznej wiedzy lub współpracy z agencją interaktywną. Internauci otwierają zwykle tylko kilka pierwszych odnośników podpowiadanych przez Google, więc jeśli adres Twojej strony wyświetla się na odległym miejscu, prawdopodobieństwo, że pacjent na nią wejdzie, staje się znikome. Zapewnienie sobie któregoś z topowych miejsc wymaga dużego nakładu czasu i pieniędzy, zwłaszcza, jeśli istnieje liczna konkurencja. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

2. Nieprzemyślany projekt

Jeśli samo poruszanie się po stronie przysparza trudności, a informacje pogrupowane są w nieintuicyjny sposób - pacjent najpewniej zrezygnuje i po prostu przejdzie na stronę www innego gabinetu. Statystycznie po wejściu na stronę internetową po raz pierwszy, spędzamy na niej tylko kilkanaście sekund. Jeśli nie udaje nam się znaleźć tego, czego szukamy, po ją opuszczamy. Warto też pamiętać, że współcześnie coraz więcej internautów odwiedza strony internetowe nie na komputerze, lecz używając smartfona. Trzeba więc zadbać, aby strona gabinetu wyświetlała się poprawnie na ekranach urządzeń mobilnych.

3. Brak możliwości umówienia wizyty

Gdy pacjentowi uda się odwiedzić stronę internetową Twojego gabinetu, zapozna się z jej treścią. Pozna Twoje specjalizacje, cennik i dane adresowe. Jeśli uzna, że jesteś dla niego odpowiednim wyborem, spróbuje umówić wizytę. I w tym momencie... z dużym prawdopodobieństwem go stracisz. Jeśli Twoja strona internetowa nie pozwala wygodnie umówić wizyty, pacjent musi sięgnąć po telefon. 44% połączeń wykonywanych w Polsce do lekarzy pozostaje nieodebranych - a niemal dwie trzecie pacjentów nie ponawia próby dodzwonienia się, tylko wybiera kolejnego lekarza. Pacjent przeszedł już daleką drogę - musiał skierować się na Twoją stronę internetową zamiast na którąś z setek innych, zapoznał się z jej treścią… i musiał zrezygnować. To tak, jakby przyjechał do gabinetu, zadzwonił do drzwi i nie doczekał się ich otwarcia.

Strona www lekarza może i powinna służyć do umawiania wizyt

Doświadczenie pacjenta związane z wizytą u lekarza zaczyna się w Internecie. Strona www musi ułatwiać pacjentowi podjęcie decyzji o wyborze właśnie Twojego gabinetu, a następnie umożliwić mu umówienie wizyty. Aby było to możliwe, musi być dobrze widoczna, czyli wysoko wypozycjonowana. Jej projekt musi być przejrzysty i pozwalający szybko znaleźć potrzebne informacje. Wreszcie, strona musi dawać możliwość natychmiastowego umówienia wizyty, bez konieczności sięgania po telefon i tym samym ryzykowania, że połączenie pozostanie nieodebrane. Dopiero spełnienie tych trzech warunków da pewność, że pacjenci, którzy znajdą Cię w Internecie i uznają za dobry wybór, rzeczywiście do Ciebie trafią.

!  Cennym uzupełnieniem lub wręcz alternatywą dla strony internetowej może być rzetelnie uzupełniony profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Spełnia on wszystkie wspomniane kryteria. Jest wysoko wypozycjonowany i czytelny dla pacjentów oraz pozwala pacjentom wygodnie umawiać wizyty przez Internet - służy do tego Kalendarz Wizyt, który lekarz może zaimplementować także na swojej stronie internetowej

Dowiedz się więcej o widoczności i już dziś zadbaj o swoją obecność w Internecie!Pobierz bezpłatny poradnik