kwi 1, 2021

Jak ZnanyLekarz zapewnia bezpieczeństwo danych?

ZnanyLekarz stosuje liczne zabezpieczenia danych lekarzy i pacjentów we wszystkich funkcjonalnościach Pakietu Premium - również podczas prowadzenia konsultacji online. W tym celu korzysta z jednego z najlepszych i najbardziej godnych zaufania serwisów zabezpieczania baz danych – rozwiązania chmurowego Microsoft Azure.

Czytaj dalej

7 kroków na ścieżce pacjenta do gabinetu lekarza

Każdy lekarz jest ekspertem w swojej dziedzinie, posiadającym specjalistyczną wiedzę medyczną. Jednak, w dzisiejszych czasach, wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie zawsze idą w parze z zainteresowaniem ze strony pacjentów. Wielu lekarzy zapomina bowiem, że nie wystarczy być świetnym specjalistą, by pozyskać lub utrzymać pacjenta - trzeba jeszcze zadbać o jego dobre doświadczenia.

Czytaj dalej

sty 21, 2021

EDM a bezpieczeństwo danych Twoich pacjentów

Od 8 stycznia, gdy skierowania dołączyły do “e-rodziny” recept i zwolnień, pełna elektroniczna dokumentacja medyczna stała się rzeczywistością. Wraz z nią nastąpiła inna ważna zmiana: w większości gabinetów na stałe zagościło oprogramowanie do zarządzania wizytami i danymi pacjentów.

Czytaj dalej

paź 14, 2020

Jarosław Kuźniar: Czy warto odpowiadać na opinie?

Zobacz fragment wystąpienia Jarosława Kuźniara na temat hejtu i wizerunku w Internecie. Czy warto czytać opinie i na nie odpowiadać?

Czytaj dalej

cze 4, 2020

Odpowiedzialność lekarza za błąd medyczny a konsultacje online


Artykuł porusza najważniejsze kwestie prawne dotyczące odpowiedzialności lekarza za błąd medyczny, w związku z coraz popularniejszym sposobem udzielania porad lekarskich, jakimi w obliczu epidemii stały się telekonsultacje (konsultacje online).

Czytaj dalej

Czy warto wstrzymać się z prowadzeniem wizyt podczas epidemii?

Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?

Czytaj dalej

kwi 8, 2020

Czy konsultacje online są w Polsce legalne?

Odkąd epidemia koronawirusa stała się naszą rzeczywistością, nie dziwi fakt, że pacjenci poszukują alternatywnych metod kontaktu z lekarzem. Jedną z nich jest konsultacja zdalna. Na ile jednak jest to rozwiązanie zgodne z prawem?

Czytaj dalej

Koronawirus: jak uchronić placówkę przed stratami?


W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu osób. Zgodnie z zaleceniami Rządu należy unikać wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu na konsultacje, zaś dla lekarzy i managerów placówek - w codziennej pracy. Jak zatem, przynajmniej częściowo, realizować umówione wizyty i uchronić placówkę przed stratami podczas epidemii?

Czytaj dalej

mar 25, 2020

Koronawirus: jak prowadzić gabinet w sytuacji zagrożenia?

W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?

Czytaj dalej

sty 29, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?

Czytaj dalej

gru 10, 2019

Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Na ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.

Czytaj dalej

Jak zorganizować pracę placówki w okresie chorobowym?

Jesień to okres, w którym placówki medyczne przeżywają prawdziwe oblężenie. Przeziębienie, grypa czy chore zatoki skłaniają wiele osób do umawiania się do lekarza. W tym intensywnym czasie szczególnie istotne jest wsparcie recepcji i udostępnienie pacjentom wygodnych zapisów na wizyty. Jak to zrobić?

Czytaj dalej

3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl

Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 5,2 milionów osób. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, trzeba zadbać o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:

Czytaj dalej

sie 28, 2019

4 sposoby na bezproblemowy powrót do pracy

Schyłek sierpnia nieuchronnie przypomina o końcu wakacji. Wielu pacjentów, jak również lekarzy, wraca z urlopów i rozpoczyna czas wzmożonej pracy. Niestety, powrót do zawodowych obowiązków często bywa trudny. Konieczność wejścia w ustalony rytm zajęć, rutyna, oczekiwania współpracowników i pacjentów potrafią sprawić, że paradoksalnie to właśnie po urlopie zaczyna się odczuwać największe zmęczenie. Jak się przed tym uchronić?

Czytaj dalej

Zwiększ widoczność Twojej placówki bez ponoszenia kosztów!

Czy wiesz, że w Polsce jest 28 milionów internautów? Każdego dnia poszukują w sieci dostępu do produktów i usług, również medycznych. W czasach, gdy aż 85% pacjentów chce umawiać się do lekarza online, rośnie znaczenie widoczności placówek medycznych w Internecie. Nieobecność w sieci skutkuje brakiem nowych klientów. Jak się przed tym ustrzec?
Czytaj dalej

lip 31, 2019

Przekuj negatywną opinię w… poprawę wizerunku!

Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?

Czytaj dalej

Tych rzeczy nie musisz już robić w swoim gabinecie

Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy już świadomi korzyści związanych z cyfryzacją danych i przechowywaniem ich w tzw. chmurze - jednak rozmawiając z lekarzami wciąż spotykamy się z metodami rodem z zeszłego stulecia. Wiesz o jakim nośniku mowa…?

Czytaj dalej

Najryzykowniejsza metoda przechowywania danych

Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy już świadomi korzyści związanych z cyfryzacją danych i przechowywaniem ich w tzw. chmurze - jednak rozmawiając z lekarzami wciąż spotykamy się z metodami rodem z zeszłego stulecia. Wiesz o jakim nośniku mowa…?

Czytaj dalej

mar 20, 2019

Wyglądaj świetnie w Internecie - zastosuj te 3 sposoby

Każdy z nas lubi prezentować się dobrze, szczególnie jeżeli chodzi o pokazywanie się online. Na platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, mamy wręcz czasami tendencje do przekłamywania rzeczywistości. Pamiętajmy zatem też o tym, jak prezentujemy się w LinkedIn i innych serwisach profesjonalnych. O czym pamiętać, by wypadać w nich jak najlepiej?

Czytaj dalej

Technologie, które docenią Twoi pacjenci

Jakie metody komunikacji z pacjentami stosuje Twoja placówka? Wierzymy, że robisz wszystko, co w Twojej wierze jest najlepsze. Jednak w wielu przychodniach wciąż spotykamy techniki rodem z zeszłego stulecia. Tymczasem nowe, sprawdzone technologie świetnie zastępują te przestarzałe…

Czytaj dalej

mar 6, 2019

Jak wykorzystać każdą opinię do budowania wizerunku?

Czytaj dalej

Jak przekonać lekarzy do promocji placówki

Zwiększanie liczby wizyt powinno być celem zarówno managerów placówki jak i jej lekarzy. Aż 90% pacjentów szuka dziś lekarza online - ale Ci ostatni miewają wciąż opory przed imiennym występowaniem w Internecie. Poniżej podpowiadamy kilka argumentów mogących pomóc w zmotywowaniu specjalistów do reprezentowania placówki online.

Czytaj dalej

lut 20, 2019

Sprawdź, ilu pacjentów przesypiasz

Czytaj dalej

Te 3 rodzaje kolejek blokują Twoją placówkę

Oblężenia placówek medycznych mają różne przyczyny i „sezony”. Jedne dotyczą pewnych pór dnia, inne powtarzają się w zależności od pory roku, a za jeszcze inne odpowiada popularność danego specjalisty. Jakimi kanałami pacjenci napływają do Twojej przychodni i jak rozłożyć ten ruch, aby ich nie tracić?

Czytaj dalej

sty 30, 2019

W jaki sposób lekarz może podtrzymać „język zmiany”, aby zmotywować pacjenta do leczenia?

O powodzeniu terapii decyduje nie tylko jej trafny dobór przez lekarza, ale także motywacja pacjenta do przestrzegania zaleceń. Użytecznym narzędziem wspierającym przymierze terapeutyczne oraz pomagającym wzmocnić motywację pacjenta jest zastosowanie „języka zmiany” w komunikacji medycznej.

Czytaj dalej

Poznaj mit, który pogrąża Twój gabinet

Czytaj dalej

4 proste kroki do efektywności placówki medycznej

Sukces Twojej placówki zależy od skutecznego zarządzania. Drobne błędy popełnione przez managera odbiją się nie tylko na ilości umawianych wizyt. Pozostawią też swój ślad w postaci negatywnych ocen w Internecie. O czym zatem pamiętać, aby ich uniknąć?
Czytaj dalej

gru 20, 2018

Jak dialog motywujący buduje przymierze terapeutyczne - cz. 2

Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.

Czytaj dalej

Twoja placówka traci pacjentów przez… ich smartfony!

Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale żeby przekonać do Twojej placówki medycznej 60% polskich pacjentów, musisz dobrze zaprezentować ją w miejscu o bardzo ograniczonej powierzchni. To ekran smartfona.

Czytaj dalej

E-zwolnienia, czyli o internetowej fali, której nic już nie zatrzyma

1 grudnia pożegnaliśmy tradycyjne, wypisywane zwolnienia lekarskie. Odtąd udzielamy ich wyłącznie w formie elektronicznej. To wydarzenie o tyle istotne, że jasno wskazuje kierunek, w jakim podąży świadczenie usług w branży zdrowia. Lekarze są skazani na Internet.

Czytaj dalej

gru 5, 2018

Jak dialog motywujący buduje przymierze terapeutyczne - cz. 1

Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.

Czytaj dalej

3 błędy, przez które strona www Twojej placówki jest bezużyteczna

Wiesz, kiedy możesz powiedzieć, że strona internetowa Twojej placówki spełnia swoje zadanie? Wtedy, gdy użytkownik odwiedzający ją na swoim smartfonie znajdzie wszystkie potrzebne informacje w nie więcej, niż kilkanaście sekund, a potem łatwo i sprawnie umówi wizytę. Niestety, prawdopodobnie warunki te spełnia obecnie mniej, niż 10% wszystkich witryn polskich placówek. A Twoja?

Czytaj dalej

lis 21, 2018

Dlaczego sukces Twojego gabinetu zależy od widoczności w Internecie?

Sukces prywatnego gabinetu lekarskiego zależy od tego, jak chętnie pacjenci będą umawiać w nim wizyty - to oczywiste. Warto jednak zastanowić się, skąd pacjenci dowiadują się, że dany gabinet w ogóle istnieje i w jaki sposób szukają lekarza? Okazuje się, że dopiero rozumiejąc mechanizmy rządzące widocznością online, lekarz może świadomie zatroszczyć się o takie zaprezentowanie swoich usług, aby nakłonić pacjentów do umówienia wizyty właśnie w jego gabinecie.

Czytaj dalej

paź 25, 2018

4 typy problematycznych pacjentów. Jak sobie z nimi radzić?


Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.

Czytaj dalej

paź 18, 2018

Co “smartfonizacja” Polaków oznacza dla Twojej placówki medycznej?

Do większości obecnych i potencjalnych pacjentów Twojej placówki możesz łatwo dotrzeć przez... ich kieszenie. A konkretniej, przez urządzenia, które rozgościły się tam w ostatnich latach. Polacy chętnie korzystają ze smartfonów i byłoby grzechem nie wykorzystać tego podczas promowania placówki.

Czytaj dalej

paź 11, 2018

Zbuduj profesjonalny wizerunek szybko i niedrogo

Gdyby zapytać przeciętnego polskiego lekarza, jak wysoko na liście jego priorytetów znajduje się kreowanie profesjonalnego wizerunki, odpowiedzią byłoby zapewne zdziwione uniesienie brwi. Zagadnienia związane z wizerunkiem traktowane są po macoszemu. Tymczasem podejmując odpowiednie działania na tym polu można stosunkowo łatwo przekonać do siebie pacjentów.

Czytaj dalej

Nie stać Cię na nielojalnych pacjentów

'Kluczem do biznesowej stabilności placówki medycznej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.

Czytaj dalej

wrz 20, 2018

3 zasady wysyłania skutecznych przypomnień o wizytach

Przypomnienia o umówionej wizycie pomagają zapełnić grafiki lekarzy, statystycznie redukując aż o 65% liczbę “zapominalskich”, którzy nie zjawiają się w umówionym terminie. Pomagają też w walce z prawdziwą zmorą branży zdrowia, czyli kolejkami (im mniej przesuniętych z powodu niespodziewanych nieobecności terminów wizyt, tym większy porządek w poczekalni). Aby jednak były rzeczywiście skuteczne, należy przestrzegać trzech prostych zasad.

Czytaj dalej

5 kroków do utrzymania pacjenta

Nie sposób zatrzymać w gabinecie wszystkich pacjentów. Część się przeprowadza, część zmienia pracę i w związku z tym przechodzi do innych ubezpieczycieli, innych do zmiany lekarza zmusza sytuacja życiowa. Przyjęło się uważać za normalną utratę do 30% pacjentów rocznie. Jeśli odsetek ten jest wyższy, może to oznaczać, że z jakichś powodów gabinet nie spełnia oczekiwań pacjentów

Czytaj dalej

Najprostszy sposób dowiedzenia się, dlaczego pacjenci odchodzą z placówki

To zupełnie normalne, że część pacjentów odchodzi z placówki. Nie da się utrzymać wszystkich, ale też nie należy bagatelizować problemu. W interesie managera leży zrozumienie powodów, dla których pacjenci rezygnują. Często okazuje się, że wcale nie chodzi po prostu o przeprowadzkę czy objęcie pakietem ubezpieczenia zdrowotnego. Zrozumienie, dlaczego pacjenci decydują się odejść, jest pierwszym krokiem do ich zatrzymania.

Czytaj dalej

Klucz do utrzymania pacjenta? Komunikacja między wizytami!

W dzisiejszych realiach, w których pozyskanie nowego pacjenta wiąże się z wydatkiem średnio pięciokrotnie wyższym, niż utrzymanie obecnego, na rynku wygra ten gabinet, który skuteczniej nakłoni pacjentów do umawiania kolejnych wizyt. Jak się okazuje, kluczową rolę w budowaniu długofalowej lojalności pacjentów pełni komunikacja między wizytami. 

Czytaj dalej

10 mitów dotyczących marketingu medycznego. W ile z nich wierzysz?

Wokół marketingu w branży medycznej urosło wiele mitów. Niektóre powracają wyjątkowo często, a bezrefleksyjnie w nie wierząc, managerowie nieświadomie narażają placówki, którymi zarządzają, na duże straty. Oto 10 popularnych mitów, z którymi najwyższy czas się rozprawić.

Czytaj dalej

sie 9, 2018

Jak wyzbyć się lęku przed sukcesem?

Choć w pierwszej chwili może to wydawać się absurdalne, bywa, że w głębi duszy boimy się osiągnięcia sukcesu, więc podświadomie go sabotujemy. Czy zdarzyło ci się podejmować działania, o których widziałeś, że mogą ci utrudnić osiągnięcie celu lub zwlekałeś do ostatniej chwili? Dlaczego tak się dzieje i jak możesz przełamać ten schemat?

Czytaj dalej

4 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Zleciłeś wykonanie strony internetowej swojego gabinetu i spodziewałeś się, że wkrótce zwiększy się liczba umawianych wizyt. Tymczasem nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? Zapewne popełniłeś jeden z częstych błędów.

Czytaj dalej

Dlaczego zysk Twojej placówki zależy od opinii pacjentów?

To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.

Czytaj dalej

lip 19, 2018

5 błędów, przez które pacjenci nie widzą Cię w Internecie

Droga do lekarza zaczyna się dziś w Internecie. Połowa polskich użytkowników sieci przynajmniej raz w miesiącu wyszukuje informacje związane z lekarzami i zdrowiem. Powodzenie gabinetu zależy w pierwszym rzędzie od jego widoczności w Internecie - pacjenci nie umówią wizyty, jeśli nie dowiedzą się, że mają taką możliwość. Wielu świetnych lekarzy mogłoby umawiać więcej wizyt i w konsekwencji lepiej zarabiać, gdyby tylko pacjenci łatwiej znajdowali ich w Internecie. Oto pięć najczęściej popełnianych błędów.

Czytaj dalej

lip 5, 2018

3 nieinwazyjne sposoby pozyskania opinii od pacjentów

Jak wiadomo, pozytywne opinie są bezcenne dla każdego gabinetu, gdyż budują wiarygodność i przekonują niezdecydowanych pacjentów. Aż 84% z nich przyznaje, że wybierając lekarza zwraca największą uwagę właśnie na znalezione w Internecie opinie. Trudno wyobrazić sobie dziś inną równie skuteczną i przy tym bezpłatną formę promowania gabinetu. Wielu lekarzy wciąż czuje się jednak niekomfortowo, gdy przychodzi do poproszenia pacjenta o udzielenie rekomendacji online. Niepotrzebnie. Oto trzy sprawdzone, nieinwazyjne sposoby.

Czytaj dalej

cze 21, 2018

5 sposobów budowania pozytywnych wrażeń pacjentów

Jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, o tym, czy pacjent wróci do gabinetu lekarza, decyduje wrażenie wyniesione z pierwszej wizyty. 95% zadowolonych pacjentów nie szuka już innych lekarzy, ale niestety statystycznie aż połowa pierwszych wizyt kończy się rozczarowaniem na tyle silnym, że w przyszłości gabinet nie jest już brany pod uwagę.

Czytaj dalej

5 wyzwań, z którymi musi zmierzyć się manager placówki medycznej

Manager placówki medycznej musi mierzyć się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Część z nich dotyczy promowania usług placówki. To coraz trudniejsze zadanie - zmieniają się oczekiwania pacjentów, trendy i narzędzia, a także… prawo. Nie znaczy to jednak, że manager stoi na straconej pozycji.

Czytaj dalej

3 kroki do zyskania lojalności pacjenta

Niemal dla połowy pacjentów pierwsza wizyta w gabinecie okazuje się ostatnią. Rozczarowani odchodzą do innych lekarzy, którzy lepiej spełnią ich oczekiwania. Co ważne, często przyczyny niezadowolenia wcale nie leżą w jakości świadczonej usługi: pacjenci odchodzą, bo lekarzowi nie udało się zbudować z nimi relacji dostatecznie trwałej, aby traktowali gabinet jako pierwszy wybór. Tymczasem do stworzenia relacji wcale nie potrzeba pomocy specjalistów od PR - wystarczą odpowiednie narzędzia.

Czytaj dalej

maj 24, 2018

Pacjenci oczekują wygodnego kontaktu z lekarzem. Ale co na to RODO?

Aż 95% zadowolonych pacjentów umówi kolejną wizytę w Twoim gabinecie. Jednym z kluczy do satysfakcji pacjenta jest sprawna komunikacja - nie tylko podczas bezpośredniego spotkania, ale także po nim. Upewnij się, że na tym polu nie możesz sobie nic zarzucić!

Czytaj dalej

Inwestując w pozyskanie nowych pacjentów... tracisz pieniądze

W wielu placówkach medycznych wciąż pokutuje przekonanie, że nadrzędnym biznesowym celem jest pozyskiwanie jak największej liczby nowych pacjentów. Jak się okazuje, takie działania niekoniecznie są opłacalne. Często zamiast zysku generują straty. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?

Czytaj dalej

maj 10, 2018

4 argumenty za tym, żeby odpowiadać na pytania pacjentów online

Skuteczną metodą utrzymania dobrej relacji z pacjentami, także poza gabinetem, jest udzielanie odpowiedzi na ich pytania w Internecie. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w serwisie ZnanyLekarz.pl staje się to bardzo proste. Korzyści, jakie taka forma komunikacji daje lekarzowi, trudno przecenić. Zobacz, co zyskasz, odpowiadając online na pytania!

Czytaj dalej

kwi 26, 2018

3 kroki do pożegnania kolejek w gabinecie

Niemal co drugiemu polskiemu pacjentowi zdarzyło się czekać na wizytę w prywatnym gabinecie lekarskim co najmniej godzinę dłużej, niż powinien. Kolejki fatalnie wpływają na wrażenie wynoszone z wizyty i zniechęcają do powrotu do gabinetu. Tymczasem zapobieganie im jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.

Czytaj dalej

Jak niedawna zmiana algorytmu Google wpływa na Twoją placówkę?

Ta chwila musiała nadejść: 60% użytkowników Internetu częściej korzysta dziś ze smartfonów i tabletów, niż komputerów. Google zareagował, zmieniając algorytm wyszukiwania stron tak, aby faworyzował najlepiej dostosowane do urządzeń mobilnych. Wbrew pozorom ta informacja ma duże znaczenie także dla placówek medycznych.

Czytaj dalej

kwi 12, 2018

Wszystkie drogi poprowadzą do Twojego gabinetu

 

Lekarz, który chce wypracować w gabinecie większy zysk, musi być otwarty na oczekiwania pacjentów. A pacjenci jednoznacznie dają do zrozumienia, że oczekują możliwości umówienia wizyty przez Internet: zadeklarowało to aż 77% z nich.

Czytaj dalej

Poprawa internetowej reputacji Twoich lekarzy w 7 krokach



Pacjenci najczęściej wystawiają opinie lekarzom w dwóch skrajnych przypadkach: gdy wynoszą z wizyty naprawdę pozytywne wrażenie, albo przeciwnie, gdy czują, że ich oczekiwania nie zostały w ogóle spełnione. Niektórych bardzo trudno zadowolić, a przed negatywnymi opiniami na dłuższą metę nie sposób uciec. Nie znaczy to, że internetowej reputacji lekarzy - i w konsekwencji placówki, która ich zatrudnia - nie da się świadomie kształtować.

Czytaj dalej

mar 29, 2018

Twój gabinet zarabia mniej, niż powinien. To wina… telefonu

Czy wiesz, którędy pieniądze niepostrzeżenie uciekają z Twojego gabinetu? Przez telefon. To nie żart: możesz zarabiać więcej, jeśli tylko uniezależnisz się od telefonu jako jedynego kanału umawiania wizyt.

Czytaj dalej

mar 15, 2018

Czego oczekuje od Ciebie współczesny pacjent?

Każdy prywatny gabinet lekarski jest w gruncie rzeczy przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwa zaś działają w określonych rynkowych realiach. Zrozumienie tych realiów i zaadoptowanie się do nich to klucz do biznesowego sukcesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój gabinet zarabiał lepiej. Bardzo możliwe jednak, że będziesz musiał w tym celu nieco zmienić myślenie o swojej pracy.

Czytaj dalej

5 problemów, przez które Twoja placówka zarabia mniej, niż powinna

Z perspektywy managera placówka medyczna jest przedsiębiorstwem - działającym w bardzo specyficznej branży, ale jak najbardziej podporządkowanym prawom rynku. Te zaś są proste: sukces biznesowy odniosą te przedsiębiorstwa, które umiejętnie zmaksymalizują zyski. Twoja placówka może zarabiać więcej. Wystarczy, że przezwyciężysz pięć powszechnych problemów.

Czytaj dalej

mar 1, 2018

3 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Strona internetowa gabinetu lekarskiego wydaje się dzisiaj czymś absolutnie oczywistym. Trudno wskazać lekarza, który prowadzi prywatną praktykę i nie zatroszczył się o wirtualną wizytówkę - strony internetowe posiada ponad 90% gabinetów i klinik. Niestety, ogromna większość z nich nie spełnia swojego podstawowego zadania: nie wspiera umawiania wizyt.

Czytaj dalej

Co musisz wiedzieć o motywacji pracowników placówki medycznej?

Placówka medyczna to złożony organizm. Do sprawnego działania wymaga wspólnej pracy wielu osób - nie tylko lekarzy, ale też pracowników recepcji i pozostałego personelu niemedycznego. Zdarza się, że zarządzający placówką manager tak mocno koncentruje się na działaniach promocyjnych - skądinąd także potrzebnych - że zapomina, iż sukces nawet najlepiej promowanej placówki stanie pod znakiem zapytania, jeśli szwankować zacznie to, co najistotniejsze: jakość pracy poszczególnych osób. Spoiwem, o które bezwzględnie należy dbać, okazuje się niedoceniana kwestia motywacji pracowników. Gdy motywacja niedomaga, zespół szybko się rozregulowuje.

Czytaj dalej

lut 15, 2018

4 fakty o RODO, które lekarze muszą znać

Uwaga: dane do artykułu pochodzą z 2018 roku.

Czytaj dalej

Prosta zmiana, którą pokochają pacjenci i doceni recepcja

Internetowa rewolucja na zawsze zmieniła branżę zdrowia. Pisaliśmy o tym już nie raz, warto jednak przypomnieć: dziś naturalnym miejscem, w którym pacjenci szukają lekarzy i placówek medycznych, jest Internet. Jeśli Twoja placówka jest dobrze widoczna online, to doskonale. Pamiętaj jednak, że sama wizyta wciąż odbywa się w świecie jak najbardziej rzeczywistym. Twoim zadaniem jest zatem nie tylko zaprezentowanie placówki w sieci w sposób, który nakłoni do jej wyboru, ale także upewnienie się, że droga pacjentów z Internetu do gabinetu lekarza jest prosta i wygodna. Choć wiele gabinetów i placówek umożliwia umówienie wizyty online, wciąż najpopularniejszą metodą pozostaje rozmowa telefoniczna. Niestety, jest to metoda bardzo zawodna.

Czytaj dalej

kwi 1, 2021

Jak ZnanyLekarz zapewnia bezpieczeństwo danych?

ZnanyLekarz stosuje liczne zabezpieczenia danych lekarzy i pacjentów we wszystkich funkcjonalnościach Pakietu Premium - również podczas prowadzenia konsultacji online. W tym celu korzysta z jednego z najlepszych i najbardziej godnych zaufania serwisów zabezpieczania baz danych – rozwiązania chmurowego Microsoft Azure.


7 kroków na ścieżce pacjenta do gabinetu lekarza

Każdy lekarz jest ekspertem w swojej dziedzinie, posiadającym specjalistyczną wiedzę medyczną. Jednak, w dzisiejszych czasach, wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie zawsze idą w parze z zainteresowaniem ze strony pacjentów. Wielu lekarzy zapomina bowiem, że nie wystarczy być świetnym specjalistą, by pozyskać lub utrzymać pacjenta - trzeba jeszcze zadbać o jego dobre doświadczenia.


sty 21, 2021

EDM a bezpieczeństwo danych Twoich pacjentów

Od 8 stycznia, gdy skierowania dołączyły do “e-rodziny” recept i zwolnień, pełna elektroniczna dokumentacja medyczna stała się rzeczywistością. Wraz z nią nastąpiła inna ważna zmiana: w większości gabinetów na stałe zagościło oprogramowanie do zarządzania wizytami i danymi pacjentów.


paź 14, 2020

Jarosław Kuźniar: Czy warto odpowiadać na opinie?

Zobacz fragment wystąpienia Jarosława Kuźniara na temat hejtu i wizerunku w Internecie. Czy warto czytać opinie i na nie odpowiadać?


cze 4, 2020

Odpowiedzialność lekarza za błąd medyczny a konsultacje online


Artykuł porusza najważniejsze kwestie prawne dotyczące odpowiedzialności lekarza za błąd medyczny, w związku z coraz popularniejszym sposobem udzielania porad lekarskich, jakimi w obliczu epidemii stały się telekonsultacje (konsultacje online).


Czy warto wstrzymać się z prowadzeniem wizyt podczas epidemii?

Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?


kwi 8, 2020

Czy konsultacje online są w Polsce legalne?

Odkąd epidemia koronawirusa stała się naszą rzeczywistością, nie dziwi fakt, że pacjenci poszukują alternatywnych metod kontaktu z lekarzem. Jedną z nich jest konsultacja zdalna. Na ile jednak jest to rozwiązanie zgodne z prawem?


Koronawirus: jak uchronić placówkę przed stratami?


W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu osób. Zgodnie z zaleceniami Rządu należy unikać wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu na konsultacje, zaś dla lekarzy i managerów placówek - w codziennej pracy. Jak zatem, przynajmniej częściowo, realizować umówione wizyty i uchronić placówkę przed stratami podczas epidemii?


mar 25, 2020

Koronawirus: jak prowadzić gabinet w sytuacji zagrożenia?

W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?


sty 29, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?


gru 10, 2019

Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Na ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.


Jak zorganizować pracę placówki w okresie chorobowym?

Jesień to okres, w którym placówki medyczne przeżywają prawdziwe oblężenie. Przeziębienie, grypa czy chore zatoki skłaniają wiele osób do umawiania się do lekarza. W tym intensywnym czasie szczególnie istotne jest wsparcie recepcji i udostępnienie pacjentom wygodnych zapisów na wizyty. Jak to zrobić?


3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl

Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 5,2 milionów osób. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, trzeba zadbać o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:


sie 28, 2019

4 sposoby na bezproblemowy powrót do pracy

Schyłek sierpnia nieuchronnie przypomina o końcu wakacji. Wielu pacjentów, jak również lekarzy, wraca z urlopów i rozpoczyna czas wzmożonej pracy. Niestety, powrót do zawodowych obowiązków często bywa trudny. Konieczność wejścia w ustalony rytm zajęć, rutyna, oczekiwania współpracowników i pacjentów potrafią sprawić, że paradoksalnie to właśnie po urlopie zaczyna się odczuwać największe zmęczenie. Jak się przed tym uchronić?


Zwiększ widoczność Twojej placówki bez ponoszenia kosztów!

Czy wiesz, że w Polsce jest 28 milionów internautów? Każdego dnia poszukują w sieci dostępu do produktów i usług, również medycznych. W czasach, gdy aż 85% pacjentów chce umawiać się do lekarza online, rośnie znaczenie widoczności placówek medycznych w Internecie. Nieobecność w sieci skutkuje brakiem nowych klientów. Jak się przed tym ustrzec?

lip 31, 2019

Przekuj negatywną opinię w… poprawę wizerunku!

Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?


Tych rzeczy nie musisz już robić w swoim gabinecie

Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy już świadomi korzyści związanych z cyfryzacją danych i przechowywaniem ich w tzw. chmurze - jednak rozmawiając z lekarzami wciąż spotykamy się z metodami rodem z zeszłego stulecia. Wiesz o jakim nośniku mowa…?


Najryzykowniejsza metoda przechowywania danych

Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy już świadomi korzyści związanych z cyfryzacją danych i przechowywaniem ich w tzw. chmurze - jednak rozmawiając z lekarzami wciąż spotykamy się z metodami rodem z zeszłego stulecia. Wiesz o jakim nośniku mowa…?


mar 20, 2019

Wyglądaj świetnie w Internecie - zastosuj te 3 sposoby

Każdy z nas lubi prezentować się dobrze, szczególnie jeżeli chodzi o pokazywanie się online. Na platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, mamy wręcz czasami tendencje do przekłamywania rzeczywistości. Pamiętajmy zatem też o tym, jak prezentujemy się w LinkedIn i innych serwisach profesjonalnych. O czym pamiętać, by wypadać w nich jak najlepiej?


Technologie, które docenią Twoi pacjenci

Jakie metody komunikacji z pacjentami stosuje Twoja placówka? Wierzymy, że robisz wszystko, co w Twojej wierze jest najlepsze. Jednak w wielu przychodniach wciąż spotykamy techniki rodem z zeszłego stulecia. Tymczasem nowe, sprawdzone technologie świetnie zastępują te przestarzałe…


mar 6, 2019

Jak wykorzystać każdą opinię do budowania wizerunku?


Jak przekonać lekarzy do promocji placówki

Zwiększanie liczby wizyt powinno być celem zarówno managerów placówki jak i jej lekarzy. Aż 90% pacjentów szuka dziś lekarza online - ale Ci ostatni miewają wciąż opory przed imiennym występowaniem w Internecie. Poniżej podpowiadamy kilka argumentów mogących pomóc w zmotywowaniu specjalistów do reprezentowania placówki online.


lut 20, 2019

Sprawdź, ilu pacjentów przesypiasz


Te 3 rodzaje kolejek blokują Twoją placówkę

Oblężenia placówek medycznych mają różne przyczyny i „sezony”. Jedne dotyczą pewnych pór dnia, inne powtarzają się w zależności od pory roku, a za jeszcze inne odpowiada popularność danego specjalisty. Jakimi kanałami pacjenci napływają do Twojej przychodni i jak rozłożyć ten ruch, aby ich nie tracić?


sty 30, 2019

W jaki sposób lekarz może podtrzymać „język zmiany”, aby zmotywować pacjenta do leczenia?

O powodzeniu terapii decyduje nie tylko jej trafny dobór przez lekarza, ale także motywacja pacjenta do przestrzegania zaleceń. Użytecznym narzędziem wspierającym przymierze terapeutyczne oraz pomagającym wzmocnić motywację pacjenta jest zastosowanie „języka zmiany” w komunikacji medycznej.


Poznaj mit, który pogrąża Twój gabinet


4 proste kroki do efektywności placówki medycznej

Sukces Twojej placówki zależy od skutecznego zarządzania. Drobne błędy popełnione przez managera odbiją się nie tylko na ilości umawianych wizyt. Pozostawią też swój ślad w postaci negatywnych ocen w Internecie. O czym zatem pamiętać, aby ich uniknąć?

gru 20, 2018

Jak dialog motywujący buduje przymierze terapeutyczne - cz. 2

Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.


Twoja placówka traci pacjentów przez… ich smartfony!

Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale żeby przekonać do Twojej placówki medycznej 60% polskich pacjentów, musisz dobrze zaprezentować ją w miejscu o bardzo ograniczonej powierzchni. To ekran smartfona.


E-zwolnienia, czyli o internetowej fali, której nic już nie zatrzyma

1 grudnia pożegnaliśmy tradycyjne, wypisywane zwolnienia lekarskie. Odtąd udzielamy ich wyłącznie w formie elektronicznej. To wydarzenie o tyle istotne, że jasno wskazuje kierunek, w jakim podąży świadczenie usług w branży zdrowia. Lekarze są skazani na Internet.


gru 5, 2018

Jak dialog motywujący buduje przymierze terapeutyczne - cz. 1

Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.


3 błędy, przez które strona www Twojej placówki jest bezużyteczna

Wiesz, kiedy możesz powiedzieć, że strona internetowa Twojej placówki spełnia swoje zadanie? Wtedy, gdy użytkownik odwiedzający ją na swoim smartfonie znajdzie wszystkie potrzebne informacje w nie więcej, niż kilkanaście sekund, a potem łatwo i sprawnie umówi wizytę. Niestety, prawdopodobnie warunki te spełnia obecnie mniej, niż 10% wszystkich witryn polskich placówek. A Twoja?


lis 21, 2018

Dlaczego sukces Twojego gabinetu zależy od widoczności w Internecie?

Sukces prywatnego gabinetu lekarskiego zależy od tego, jak chętnie pacjenci będą umawiać w nim wizyty - to oczywiste. Warto jednak zastanowić się, skąd pacjenci dowiadują się, że dany gabinet w ogóle istnieje i w jaki sposób szukają lekarza? Okazuje się, że dopiero rozumiejąc mechanizmy rządzące widocznością online, lekarz może świadomie zatroszczyć się o takie zaprezentowanie swoich usług, aby nakłonić pacjentów do umówienia wizyty właśnie w jego gabinecie.


paź 25, 2018

4 typy problematycznych pacjentów. Jak sobie z nimi radzić?


Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.


paź 18, 2018

Co “smartfonizacja” Polaków oznacza dla Twojej placówki medycznej?

Do większości obecnych i potencjalnych pacjentów Twojej placówki możesz łatwo dotrzeć przez... ich kieszenie. A konkretniej, przez urządzenia, które rozgościły się tam w ostatnich latach. Polacy chętnie korzystają ze smartfonów i byłoby grzechem nie wykorzystać tego podczas promowania placówki.


paź 11, 2018

Zbuduj profesjonalny wizerunek szybko i niedrogo

Gdyby zapytać przeciętnego polskiego lekarza, jak wysoko na liście jego priorytetów znajduje się kreowanie profesjonalnego wizerunki, odpowiedzią byłoby zapewne zdziwione uniesienie brwi. Zagadnienia związane z wizerunkiem traktowane są po macoszemu. Tymczasem podejmując odpowiednie działania na tym polu można stosunkowo łatwo przekonać do siebie pacjentów.


Nie stać Cię na nielojalnych pacjentów

'Kluczem do biznesowej stabilności placówki medycznej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.


wrz 20, 2018

3 zasady wysyłania skutecznych przypomnień o wizytach

Przypomnienia o umówionej wizycie pomagają zapełnić grafiki lekarzy, statystycznie redukując aż o 65% liczbę “zapominalskich”, którzy nie zjawiają się w umówionym terminie. Pomagają też w walce z prawdziwą zmorą branży zdrowia, czyli kolejkami (im mniej przesuniętych z powodu niespodziewanych nieobecności terminów wizyt, tym większy porządek w poczekalni). Aby jednak były rzeczywiście skuteczne, należy przestrzegać trzech prostych zasad.


5 kroków do utrzymania pacjenta

Nie sposób zatrzymać w gabinecie wszystkich pacjentów. Część się przeprowadza, część zmienia pracę i w związku z tym przechodzi do innych ubezpieczycieli, innych do zmiany lekarza zmusza sytuacja życiowa. Przyjęło się uważać za normalną utratę do 30% pacjentów rocznie. Jeśli odsetek ten jest wyższy, może to oznaczać, że z jakichś powodów gabinet nie spełnia oczekiwań pacjentów


Najprostszy sposób dowiedzenia się, dlaczego pacjenci odchodzą z placówki

To zupełnie normalne, że część pacjentów odchodzi z placówki. Nie da się utrzymać wszystkich, ale też nie należy bagatelizować problemu. W interesie managera leży zrozumienie powodów, dla których pacjenci rezygnują. Często okazuje się, że wcale nie chodzi po prostu o przeprowadzkę czy objęcie pakietem ubezpieczenia zdrowotnego. Zrozumienie, dlaczego pacjenci decydują się odejść, jest pierwszym krokiem do ich zatrzymania.


Klucz do utrzymania pacjenta? Komunikacja między wizytami!

W dzisiejszych realiach, w których pozyskanie nowego pacjenta wiąże się z wydatkiem średnio pięciokrotnie wyższym, niż utrzymanie obecnego, na rynku wygra ten gabinet, który skuteczniej nakłoni pacjentów do umawiania kolejnych wizyt. Jak się okazuje, kluczową rolę w budowaniu długofalowej lojalności pacjentów pełni komunikacja między wizytami. 


10 mitów dotyczących marketingu medycznego. W ile z nich wierzysz?

Wokół marketingu w branży medycznej urosło wiele mitów. Niektóre powracają wyjątkowo często, a bezrefleksyjnie w nie wierząc, managerowie nieświadomie narażają placówki, którymi zarządzają, na duże straty. Oto 10 popularnych mitów, z którymi najwyższy czas się rozprawić.


sie 9, 2018

Jak wyzbyć się lęku przed sukcesem?

Choć w pierwszej chwili może to wydawać się absurdalne, bywa, że w głębi duszy boimy się osiągnięcia sukcesu, więc podświadomie go sabotujemy. Czy zdarzyło ci się podejmować działania, o których widziałeś, że mogą ci utrudnić osiągnięcie celu lub zwlekałeś do ostatniej chwili? Dlaczego tak się dzieje i jak możesz przełamać ten schemat?


4 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Zleciłeś wykonanie strony internetowej swojego gabinetu i spodziewałeś się, że wkrótce zwiększy się liczba umawianych wizyt. Tymczasem nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? Zapewne popełniłeś jeden z częstych błędów.


Dlaczego zysk Twojej placówki zależy od opinii pacjentów?

To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.


lip 19, 2018

5 błędów, przez które pacjenci nie widzą Cię w Internecie

Droga do lekarza zaczyna się dziś w Internecie. Połowa polskich użytkowników sieci przynajmniej raz w miesiącu wyszukuje informacje związane z lekarzami i zdrowiem. Powodzenie gabinetu zależy w pierwszym rzędzie od jego widoczności w Internecie - pacjenci nie umówią wizyty, jeśli nie dowiedzą się, że mają taką możliwość. Wielu świetnych lekarzy mogłoby umawiać więcej wizyt i w konsekwencji lepiej zarabiać, gdyby tylko pacjenci łatwiej znajdowali ich w Internecie. Oto pięć najczęściej popełnianych błędów.


lip 5, 2018

3 nieinwazyjne sposoby pozyskania opinii od pacjentów

Jak wiadomo, pozytywne opinie są bezcenne dla każdego gabinetu, gdyż budują wiarygodność i przekonują niezdecydowanych pacjentów. Aż 84% z nich przyznaje, że wybierając lekarza zwraca największą uwagę właśnie na znalezione w Internecie opinie. Trudno wyobrazić sobie dziś inną równie skuteczną i przy tym bezpłatną formę promowania gabinetu. Wielu lekarzy wciąż czuje się jednak niekomfortowo, gdy przychodzi do poproszenia pacjenta o udzielenie rekomendacji online. Niepotrzebnie. Oto trzy sprawdzone, nieinwazyjne sposoby.


cze 21, 2018

5 sposobów budowania pozytywnych wrażeń pacjentów

Jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, o tym, czy pacjent wróci do gabinetu lekarza, decyduje wrażenie wyniesione z pierwszej wizyty. 95% zadowolonych pacjentów nie szuka już innych lekarzy, ale niestety statystycznie aż połowa pierwszych wizyt kończy się rozczarowaniem na tyle silnym, że w przyszłości gabinet nie jest już brany pod uwagę.


5 wyzwań, z którymi musi zmierzyć się manager placówki medycznej

Manager placówki medycznej musi mierzyć się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Część z nich dotyczy promowania usług placówki. To coraz trudniejsze zadanie - zmieniają się oczekiwania pacjentów, trendy i narzędzia, a także… prawo. Nie znaczy to jednak, że manager stoi na straconej pozycji.


3 kroki do zyskania lojalności pacjenta

Niemal dla połowy pacjentów pierwsza wizyta w gabinecie okazuje się ostatnią. Rozczarowani odchodzą do innych lekarzy, którzy lepiej spełnią ich oczekiwania. Co ważne, często przyczyny niezadowolenia wcale nie leżą w jakości świadczonej usługi: pacjenci odchodzą, bo lekarzowi nie udało się zbudować z nimi relacji dostatecznie trwałej, aby traktowali gabinet jako pierwszy wybór. Tymczasem do stworzenia relacji wcale nie potrzeba pomocy specjalistów od PR - wystarczą odpowiednie narzędzia.


maj 24, 2018

Pacjenci oczekują wygodnego kontaktu z lekarzem. Ale co na to RODO?

Aż 95% zadowolonych pacjentów umówi kolejną wizytę w Twoim gabinecie. Jednym z kluczy do satysfakcji pacjenta jest sprawna komunikacja - nie tylko podczas bezpośredniego spotkania, ale także po nim. Upewnij się, że na tym polu nie możesz sobie nic zarzucić!


Inwestując w pozyskanie nowych pacjentów... tracisz pieniądze

W wielu placówkach medycznych wciąż pokutuje przekonanie, że nadrzędnym biznesowym celem jest pozyskiwanie jak największej liczby nowych pacjentów. Jak się okazuje, takie działania niekoniecznie są opłacalne. Często zamiast zysku generują straty. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?


maj 10, 2018

4 argumenty za tym, żeby odpowiadać na pytania pacjentów online

Skuteczną metodą utrzymania dobrej relacji z pacjentami, także poza gabinetem, jest udzielanie odpowiedzi na ich pytania w Internecie. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w serwisie ZnanyLekarz.pl staje się to bardzo proste. Korzyści, jakie taka forma komunikacji daje lekarzowi, trudno przecenić. Zobacz, co zyskasz, odpowiadając online na pytania!


kwi 26, 2018

3 kroki do pożegnania kolejek w gabinecie

Niemal co drugiemu polskiemu pacjentowi zdarzyło się czekać na wizytę w prywatnym gabinecie lekarskim co najmniej godzinę dłużej, niż powinien. Kolejki fatalnie wpływają na wrażenie wynoszone z wizyty i zniechęcają do powrotu do gabinetu. Tymczasem zapobieganie im jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.


Jak niedawna zmiana algorytmu Google wpływa na Twoją placówkę?

Ta chwila musiała nadejść: 60% użytkowników Internetu częściej korzysta dziś ze smartfonów i tabletów, niż komputerów. Google zareagował, zmieniając algorytm wyszukiwania stron tak, aby faworyzował najlepiej dostosowane do urządzeń mobilnych. Wbrew pozorom ta informacja ma duże znaczenie także dla placówek medycznych.


kwi 12, 2018

Wszystkie drogi poprowadzą do Twojego gabinetu

 

Lekarz, który chce wypracować w gabinecie większy zysk, musi być otwarty na oczekiwania pacjentów. A pacjenci jednoznacznie dają do zrozumienia, że oczekują możliwości umówienia wizyty przez Internet: zadeklarowało to aż 77% z nich.


Poprawa internetowej reputacji Twoich lekarzy w 7 krokach



Pacjenci najczęściej wystawiają opinie lekarzom w dwóch skrajnych przypadkach: gdy wynoszą z wizyty naprawdę pozytywne wrażenie, albo przeciwnie, gdy czują, że ich oczekiwania nie zostały w ogóle spełnione. Niektórych bardzo trudno zadowolić, a przed negatywnymi opiniami na dłuższą metę nie sposób uciec. Nie znaczy to, że internetowej reputacji lekarzy - i w konsekwencji placówki, która ich zatrudnia - nie da się świadomie kształtować.


mar 29, 2018

Twój gabinet zarabia mniej, niż powinien. To wina… telefonu

Czy wiesz, którędy pieniądze niepostrzeżenie uciekają z Twojego gabinetu? Przez telefon. To nie żart: możesz zarabiać więcej, jeśli tylko uniezależnisz się od telefonu jako jedynego kanału umawiania wizyt.


mar 15, 2018

Czego oczekuje od Ciebie współczesny pacjent?

Każdy prywatny gabinet lekarski jest w gruncie rzeczy przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwa zaś działają w określonych rynkowych realiach. Zrozumienie tych realiów i zaadoptowanie się do nich to klucz do biznesowego sukcesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój gabinet zarabiał lepiej. Bardzo możliwe jednak, że będziesz musiał w tym celu nieco zmienić myślenie o swojej pracy.


5 problemów, przez które Twoja placówka zarabia mniej, niż powinna

Z perspektywy managera placówka medyczna jest przedsiębiorstwem - działającym w bardzo specyficznej branży, ale jak najbardziej podporządkowanym prawom rynku. Te zaś są proste: sukces biznesowy odniosą te przedsiębiorstwa, które umiejętnie zmaksymalizują zyski. Twoja placówka może zarabiać więcej. Wystarczy, że przezwyciężysz pięć powszechnych problemów.


mar 1, 2018

3 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Strona internetowa gabinetu lekarskiego wydaje się dzisiaj czymś absolutnie oczywistym. Trudno wskazać lekarza, który prowadzi prywatną praktykę i nie zatroszczył się o wirtualną wizytówkę - strony internetowe posiada ponad 90% gabinetów i klinik. Niestety, ogromna większość z nich nie spełnia swojego podstawowego zadania: nie wspiera umawiania wizyt.


Co musisz wiedzieć o motywacji pracowników placówki medycznej?

Placówka medyczna to złożony organizm. Do sprawnego działania wymaga wspólnej pracy wielu osób - nie tylko lekarzy, ale też pracowników recepcji i pozostałego personelu niemedycznego. Zdarza się, że zarządzający placówką manager tak mocno koncentruje się na działaniach promocyjnych - skądinąd także potrzebnych - że zapomina, iż sukces nawet najlepiej promowanej placówki stanie pod znakiem zapytania, jeśli szwankować zacznie to, co najistotniejsze: jakość pracy poszczególnych osób. Spoiwem, o które bezwzględnie należy dbać, okazuje się niedoceniana kwestia motywacji pracowników. Gdy motywacja niedomaga, zespół szybko się rozregulowuje.


lut 15, 2018

4 fakty o RODO, które lekarze muszą znać

Uwaga: dane do artykułu pochodzą z 2018 roku.


Prosta zmiana, którą pokochają pacjenci i doceni recepcja

Internetowa rewolucja na zawsze zmieniła branżę zdrowia. Pisaliśmy o tym już nie raz, warto jednak przypomnieć: dziś naturalnym miejscem, w którym pacjenci szukają lekarzy i placówek medycznych, jest Internet. Jeśli Twoja placówka jest dobrze widoczna online, to doskonale. Pamiętaj jednak, że sama wizyta wciąż odbywa się w świecie jak najbardziej rzeczywistym. Twoim zadaniem jest zatem nie tylko zaprezentowanie placówki w sieci w sposób, który nakłoni do jej wyboru, ale także upewnienie się, że droga pacjentów z Internetu do gabinetu lekarza jest prosta i wygodna. Choć wiele gabinetów i placówek umożliwia umówienie wizyty online, wciąż najpopularniejszą metodą pozostaje rozmowa telefoniczna. Niestety, jest to metoda bardzo zawodna.


Popularne artykuły