Prawny zakaz reklamy w branży zdrowia. Co wolno, a czego nie?


Promowanie usług lekarza lub placówki medycznej nie należy do prostych zadań, gdyż polskie prawo stawia szereg ograniczeń. Mówiąc wprost, zabronione jest reklamowanie świadczeń medycznych. Aby docierać z komunikacją marketingową do pacjentów i nie łamać prawa, trzeba mieć świadomość, jakie działania rozumiane są jako reklama.

Czytaj dalej »

4 typy problematycznych pacjentów. Jak sobie z nimi radzić?

Autor: Piotr Rubaj


Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.

Czytaj dalej »

Co “smartfonizacja” Polaków oznacza dla Twojej placówki medycznej?


Do większości obecnych i potencjalnych pacjentów Twojej placówki możesz łatwo dotrzeć przez... ich kieszenie. A konkretniej, przez urządzenia, które rozgościły się tam w ostatnich latach. Polacy chętnie korzystają ze smartfonów i byłoby grzechem nie wykorzystać tego podczas promowania placówki.

Czytaj dalej »

Zbuduj profesjonalny wizerunek szybko i niedrogo

Autor: Piotr Rubaj
Kategorie: Wizerunek i opinie

Gdyby zapytać przeciętnego polskiego lekarza, jak wysoko na liście jego priorytetów znajduje się kreowanie profesjonalnego wizerunki, odpowiedzią byłoby zapewne zdziwione uniesienie brwi. Zagadnienia związane z wizerunkiem traktowane są po macoszemu. Tymczasem podejmując odpowiednie działania na tym polu można stosunkowo łatwo przekonać do siebie pacjentów.

Czytaj dalej »

Nie stać Cię na nielojalnych pacjentów


'Kluczem do biznesowej stabilności placówki medycznej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.

Czytaj dalej »

3 zasady wysyłania skutecznych przypomnień o wizytach


Przypomnienia o umówionej wizycie pomagają zapełnić grafiki lekarzy, statystycznie redukując aż o 65% liczbę “zapominalskich”, którzy nie zjawiają się w umówionym terminie. Pomagają też w walce z prawdziwą zmorą branży zdrowia, czyli kolejkami (im mniej przesuniętych z powodu niespodziewanych nieobecności terminów wizyt, tym większy porządek w poczekalni). Aby jednak były rzeczywiście skuteczne, należy przestrzegać trzech prostych zasad.

Czytaj dalej »

5 kroków do utrzymania pacjenta

Autor: Piotr Rubaj

Nie sposób zatrzymać w gabinecie wszystkich pacjentów. Część się przeprowadza, część zmienia pracę i w związku z tym przechodzi do innych ubezpieczycieli, innych do zmiany lekarza zmusza sytuacja życiowa. Przyjęło się uważać za normalną utratę do 30% pacjentów rocznie. Jeśli odsetek ten jest wyższy, może to oznaczać, że z jakichś powodów gabinet nie spełnia oczekiwań pacjentów

Czytaj dalej »

    

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty