Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

poradnik
Komunikacja z pacjentami
Pytania publiczne: 4 wskazówki, jak odpowiadać na pytania pacjentów
 
Na Twoim profilu znajduje się niezwykle skuteczne narzędzie do kreowania wizerunku - pytania publiczne. Odpowiadając na pytania pacjentów budujesz swoją wiarygodność i wizerunek eksperta.

illu-people-support-doctor

1. Kontakt nie tylko przez wiadomości i opinie

Zgodnie z naszymi badaniami aż 84% pacjentów oczekuje kontaktu z lekarzem po wizycie. Bardzo często pacjenci mają dodatkowe pytania lub wątpliwości. Najczęściej po prostu próbują dodzwonić się do lekarza, co nie jest najlepszym rozwiązaniem. Lekarze zazwyczaj są zajęci i nie są w stanie odebrać telefonu. Alternatywnym rozwiązaniem, które jest wygodne zarówno dla pacjentów jak i lekarzy jest skorzystanie z pytań publicznych. Dzięki nim pacjent może zadać pytanie na które lekarz odpowie w wolnej chwili.

 

2. Krok w stronę wizerunku profesjonalisty

Z punktu widzenia lekarza, udział w Pytaniach i Odpowiedziach jest bardzo korzystny. Po pierwsze, pomaga zbudować wizerunek zaangażowanego specjalisty, który naprawdę dba o pacjentów. Po drugie, wzrasta widoczność online: profile lekarzy, którzy używają sekcji Pytania i Odpowiedzi są odwiedzane aż o 36% częściej niż innych! To oznacza, że lekarz, może zyskać aż o jedną trzecią więcej potencjalnych pacjentów tylko dzięki odpowiadaniu na pytania. Po trzecie, odpowiadanie na pytania jest doceniane również przez Google - ich wyszukiwarka widzi to jako wartościową informację dzięki czemu poprawia pozycję profilu najbardziej aktywnych lekarzy.

DA - pytania publiczne


3. Co musisz wiedzieć o korzystaniu z Pytań i Odpowiedzi?

- Konsultacja online nie może zastąpić spotkania w gabinecie. Pytania i Odpowiedzi nie mogą być używane do stawiania diagnozy. Jest to narzędzie do rozwiania wątpliwości itp.

- Pacjenci nie znają medycznego żargonu. Udzielając odpowiedzi staraj się korzystać z prostych i zrozumiałych wyrażeń.

- Udzielaj odpowiedzi pełnymi zdaniami. Zdawkowe odpowiedzi mogą zostać uznane przez pacjentów za ignorowanie ich problemu.

- Jeżeli pacjent prosi o diagnozę to zaproś go do gabinetu, ale uprzednio wytłumacz dlaczego nie jesteś w stanie rozwiązać problemu tylko na podstawie opisu.

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!