Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu
poradnik
Optymalizacja kalendarza dla pacjentów: jak to zrobić?
 
Poznaj 5 zasad, które pozwolą Ci jak najlepiej dostosować Twój kalendarz do potrzeb i oczekiwań pacjentów.

illu-people-doctor-profile-calendar-3

1. Udostępnij terminy na konsultacje online w godzinach wieczornych lub w weekendy

Zdecydowana większość pacjentów pracuje w standardowych godzinach, tj. 8:00-16:00 lub 9:00-17:00, dlatego najwygodniej jest im umawiać wizyty w godzinach wieczornych lub w weekendy, kiedy nie idą do pracy. Niestety właśnie wtedy najtrudniej im znaleźć dostępnego specjalistę. Wyróżnij się na tle innych i daj pacjentom możliwość umówienia wizyt wtedy, kiedy tego potrzebują!

 

2. Daj możliwość rezerwacji w tym samym dniu

Jeśli to możliwe, udostępnij pacjentom taką opcję, a szybko zobaczysz, jak zapełnia się Twój kalendarz! Nie od dziś wiadomo, że pacjenci szukają wizyt "na już". Takie rozwiązanie jest dla nich na wagę złota!

Oprócz tego możesz zmienić ustawienia kalendarza tak, aby pacjenci otrzymali powiadomienie, gdy zwolni się termin w danym dniu. Wówczas będą mogli przyspieszyć wizytę w Twoim gabinecie. Większość pacjentów korzysta z tej możliwości, przekonaj się!

illu-action-select-calendar-turquoise-1 (3)


3. Uwzględnij Twoją lokalizację, czy ludzie muszą długo dojeżdżać na wizyty do Twojego miejsca pracy?

Rozejrzyj się - czy w okolicy Twojego gabinetu lub placówki, w której przyjmujesz, jest przedszkole, biurowiec, plac zabaw, a może galeria handlowa? Warto wziąć to pod uwagę, ponieważ pacjenci bardzo często chcą załatwić kilka spraw, jedna za drugą. Przykładowo: mama odbierająca dziecko z przedszkola z powodu złego samopoczucia chciałaby jak najszybciej skonsultować dolegliwość pociechy z lekarzem, prawda? W miarę możliwości dostosuj godziny pracy do pacjentów, którzy mogą potrzebować Twojej pomocy, będąc w okolicy.

 

4. Mało wizyt? Udostępnij terminy w przód

Wbrew pozorom to jeden z najprostszych sposobów na to, aby zyskać nowych pacjentów i zwiększyć liczbę wizyt w Twoim gabinecie. Pacjenci, którzy zapoznali się z Twoim profilem i chcą umówić wizytę, bardzo często są w stanie poczekać na najbliższy nowy termin. Nie pozostawiaj ich więc bez takiej możliwości! Pamiętaj o tym, aby w Twoim kalendarzu można było umówić wizytę w ciągu najbliższych 2 tygodni.

 

5. Zachowaj balans w kwestii terminów

Mimo tego, że pacjenci szukają wizyt "na już", nie jesteś w stanie być dla nich wsparciem przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Z naszych danych wynika, że nagłe wizyty najczęściej umawiane są między piątkiem a poniedziałkiem. Jeśli to możliwe, zaplanuj wówczas więcej czasu dla pacjentów z nagłymi sprawami.

Środy i czwartki to, według naszych badań, dni, w których pacjenci umawiają wizyty planowe. Sprawdź, jaki rozkład wizyt sprawdzi się w Twoim gabinecie!

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!