Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Wizerunek i opinie
poradnik
Dlaczego opinie są ważne?
 
Jak opinie pacjentów zapracowały sobie na to, by znaleźć się w gronie 4 kluczowych czynników sukcesu praktyki w Internecie? Czytaj dalej!

Co zyskujesz dzięki opiniom?

Opinie, zarówno te pozytywne, jak i negatywne, budują Twój wizerunek specjalisty i są pierwszym, solidnym krokiem do tego, aby zdobyć zaufanie potencjalnych pacjentów. W połączeniu z uzupełnionym profilem dają zamierzone efekty. Jednak nawet ponadprzeciętna ilość informacji na profilu nie pomoże w zyskaniu zaufania pacjentów tak, jak opinie tych, którzy do tej pory skorzystali z Twojej specjalistycznej pomocy.

 

Negatywna opinia. Co dalej?

Nie bez powodu mówi się, że najważniejsze jest nastawienie. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku negatywnych komentarzy na temat Twojej praktyki.

Jeśli przyjmiesz, że są one nieodłączną częścią Twojej pracy, a dodatkowo dodają wiarygodności Twojemu wizerunkowi w Internecie, "radzenie sobie" z nimi może okazać się o wiele łatwiejsze.

Dlaczego? Jest dokładnie tak, jak napisaliśmy wyżej. Zbyt duża liczba pozytywnych (a jeszcze gorzej - nienaturalnie pozytywnych) opinii na profilu lekarza bądź specjalisty budzi podejrzliwość wśród pacjentów. Każdy ma wady, niemożliwym wydaje się, żeby lekarz był wyjątkiem od tej reguły. Nie bój się tzw. "negatywów"!

illu-people-email-patient-explain-opinion-2


Gdzie najlepiej pozyskiwać opinie?

W dużej mierze zależy to od tego, gdzie pacjenci znajdują informację na temat Twojej praktyki. Media społecznościowe, Google Moja Firma? Tam z pewnością znajdą kilka opinii na temat specjalisty, do którego planują umówić wizytę. Jednak, w przeciwieństwie do portalu ZnanyLekarz.pl, nie są to ich pierwsze, intuicyjne wybory podczas poszukiwań.

ZnanyLekarz jest obiektywnie największym portalem w Polsce, łączącym setki lekarzy oraz specjalistów z pacjentami. To miejsce, w którym najwięcej pacjentów dzieli się wrażeniami po wizycie i ma nadzieję na ich przeczytanie przed umówieniem konsultacji.

Dodatkowo jako serwis obdarzony tak dużym zaufaniem pacjentów nie pozwalamy na to, by opinie pozostały bez opieki. Nad ich jakością czuwa zespół ekspertów - User Care. O tym, jak wygląda moderacja opinii przeczytasz więcej w artykule napisanym przez manager zespołu, Dominikę Bartol-Jagodzińską.

 

Jak sprawić, by pacjenci dzielili się wrażeniami po wizycie?

Pacjent też człowiek i mimo rozmowy w gabinecie, już chwilę po wyjściu z niego może zapomnieć o dodaniu opinii w serwisie.

Dodając pacjentów do kalendarza ZnanyLekarz, zapewniasz im bezpłatne przypomnienia SMS z prośbą o dodanie opinii po wizycie. Nasze dane jednak mówią, że najskuteczniejszym sposobem na zyskanie opinii od pacjentów jest wysłanie do nich kampanii marketingowej za pomocą e-mail lub SMS. Instrukcja jest prosta i czytelna, podobnie jak samo ustawienie kampanii. To jak, do dzieła?

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!