logo

Baza Wiedzy dla lekarzy i specjalistów

Czego chciałbyś się dzisiaj dowiedzieć?

Media społecznościowe dla lekarzy

 

Niemal co drugi Polak jest na Facebooku

Najpopularniejszym w Polsce portalem społecznościowym jest Facebook - korzysta z niego około 15 milionów polskich internautów. Nie jest to portal “tematyczny”, raczej złożona platforma do wymiany komunikatów pomiędy użytkownikami. Facebooka cechuje swoisty egalitaryzm - konto założyć może tam każdy, portal nie jest zorientowany na żaden przewodni temat.

15 mln Polakow na Facebooku-591947-edited.png15 mln Polaków korzysta z Facebooka

Facebook daje duże możliwości przedsiębiorcom (a za takich należy uznać prowadzących swoje gabinety lekarzy). Dzięki darmowym, łatwym w obsłudze narzędziom można utworzyć stronę firmową, tzw. fanpage. Spełni on podobną rolę do zwykłej strony internetowej - umożliwi podanie danych kontaktowych i informacji o sobie, galerii zdjęć itp.

 

To, co się liczy - zaangażowanie

Ze względu na specyfikę Facebooka, strony firmowe wykorzystywane są przede wszystkim do komunikacji z fanami (osobami, które je “polubiły” i otrzymują bieżące powiadomienia o aktywnościach). Stąd konieczność częstego publikowania treści, tzw. postów.

Jeszcze przed założeniem fanpage’a warto przygotować strategię dotyczącą publikowanych treści, ich źródeł i częstotliwości. Należy też na bieżąco doglądać interakcji z pacjentami, odpowiadać na pytania, sprawdzać, czy nie pojawiły się jakieś niepożądane komentarze. Wymaga to sporego zaangażowania, jednak z drugiej strony - odpowiednio prowadzony fanpage może być bardzo skutecznym narzędziem wizerunkowym.

 

Portale dla profesjonalistów

Coraz większą popularność zdobywa LinkedIn - reklamujący się jako “portal profesjonalistów”. Korzysta z niego obecnie około 2 milionów Polaków W przeciwienstwie do egalitarnego Facebooka, LinkedIn specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych..

LinkedIn kojarzony jest głównie z miejscem, w którym szuka się nowej pracy. To pewne uproszczenie, ale rzeczywiście portal mocno koncentruje się na życiu zawodowym, a profile użytkowników to tak naprawdę rozbudowane CV.  O ile za pośrednictwem LinkedIn lekarz nie dotrze raczej bezpośrednio do potencjalnych pacjentów, tak może pozyskać cenne branżowe kontakty - a właściciele prywatnych placówek mogą tu z powodzeniem szukać pracowników.

Polskim odpowiednikiem LinkedIn jest portal GoldenLine - funkcjonujący od lat i dobrze rozpoznawalny wśród Internautów.

 

Miejsce dla lekarzy i pacjentów

88 procent pacjentow znalazlo lekarza na znanylekarzpl-103051-edited.png88 % pacjentów znalazło lekarza na ZnanyLekarz.pl

Specjalnie dla polskich lekarzy powstał nasz serwis - ZnanyLekarz.pl. Co go wyróżnia? Przede wszystkim, został zaprojektowany jako miejsce, w którym potencjalni pacjenci szukają i wybierają lekarza. Co miesiąc serwis odwiedza nas ok. 3.5 miliona osób. W ankiecie przeprowadzonej na ponad 1500 badanych aż 88% przyznało, że swojego lekarza znaleźli na ZnanyLekarz.pl i oceniło ten wybór jako właściwy.

Z drugiej strony, aż 72% lekarzy, którzy posiadają już profile w serwisie, uznało, że obecność tam ułatwia im budowanie pozytywnego wizerunku. Założenie i prowadzenie profilu w ZnanyLekarz.pl jest bezpłatne - chętni mogą wykupić usługę premium, dzięki której m.in. otrzymują narzędzie pozwalające pacjentom umawiać wizyty bezpośrednio z poziomu profilu (zobacz więcej).

Reasumując - z pewnością warto zainteresować się mediami społecznościowymi, aby skutecznie promować swoją praktykę lekarską. Możliwości są duże, a narzędzia łatwo dostępne.