Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Wizerunek i opinie poradnik
Jak stworzyć profil psychologa lub psychoterapeuty?
 
Zapewne wiesz o tym, że im więcej informacji pacjent otrzyma przed wizytą, tym większe zaufanie zbudujesz w jego oczach. Te i inne praktyczne wskazówki dotyczące profilu na ZnanyLekarz.pl zebraliśmy w jednym miejscu, aby ułatwić Ci pracę nad profilem i wesprzeć Cię w budowaniu wizerunku online. Sugestie są oparte na danych z badań pacjentów i analiz najlepszych profili. Brzmi interesująco? Miłej lektury!

#1 Zdjęcie profilowe

Czy wiesz, że... ponad 75% pacjentów automatycznie odrzuca specjalistę, który nie ma zdjęcia na profilu lub jeśli zdjęcie nie wygląda zachęcająco? Nawet jeśli robią to nieświadomie, liczby mówią same za siebie, prawda?

Zanim jednak zdecydujesz się na zrobienie profesjonalnego zdjęcia z zamiarem dodania go na profil, pamiętaj o kilku zasadach:

1. ✅Zaprezentuj się z jak najlepszej strony: uśmiechnij się i pokaż pacjentom swoje przyjazne usposobienie. Dla pacjenta zdjęcie to pierwszy kontakt ze specjalistą, do którego umawia wizytę.
2. ✅Zadbaj o wysoką jakość zdjęcia – wykonaj je profesjonalnym aparatem lub smartfonem. Poproś o pomoc kogoś bliskiego lub wykorzystaj samowyzwalacz.
3. ✅ Spójrz w obiektyw i zapozuj naturalnie. Dlaczego to takie ważne? W Internecie łatwo można znaleźć bezpłatne zdjęcia, gotowe do użytku w celach marketingowych, np. tutaj.
❌Postaraj się, aby Twoje zdjęcie profilowe nie przypominało żadnego z nich. W innym wypadku pacjenci mogą kwestionować Twoją wiarygodność.
4.✅Gdzie zrobić zdjęcie? Dobrym wyborem będzie Twój gabinet lub placówka, w której pracujesz. Dla pacjenta to kolejny krok, aby Cię lepiej poznać. W ten sposób zapewniasz mu komfort, którego oczekuje.


illu-doctor-psychologist

#2 Opis "O mnie"

Bardzo ważna część profilu każdego psychologa i psychoterapeuty, któremu zależy na pacjentach.

Postaraj się pisać w pierwszej osobie liczby pojedynczej w taki sposób, aby całość była pewnego rodzaju zaproszeniem na konsultację. Tworzenie takiego opisu nie należy do łatwych zadań, dlatego przygotowaliśmy kilka pomocniczych pytań. Niech odpowiedzi na te pytania stworzą dla pacjenta pełny obraz specjalisty, do którego być może umówi wizytę.

1. Powiedz coś o sobie. Krótko opisz swoje doświadczenie i wiedzę. Co sprawia, że jesteś dobrym psychologiem/psychoterapeutą?
2. Jakiej metody terapii lub jakiego podejścia do terapii używasz? Na czym polega?
3. Kiedy pacjenci mogą sięgnąć po pomoc?
4. Z jakimi zaburzeniami/sytuacjami życiowymi/objawami możesz im pomóc?
5. Czego mogą się spodziewać po wizycie u Ciebie? Jak możesz im pomóc? Czy jesteś dobrym słuchaczem/dlaczego mogą Ci zaufać?

Na koniec zostaw niezobowiązujące wezwanie do działania, na przykład: Zapraszam na konsultację. Warto także podkreślić, że pacjent ma przestrzeń do zadawania pytań, np. za pomocą wiadomości do specjalisty lub usługi prywatnych pytań (która powinna być uprzednio włączona w kalendarzu ZnanyLekarz). Na profilu nie ma możliwości dodania adresu e-mail czy też numeru telefonu, dlatego warto poinformować pacjentów o jedynej możliwości zadawania pytań, tj. za pomocą usługi.


#3 Oferowane usługi i szczegóły dotyczące wizyt


Ważną informacją jest również spis usług, które oferujesz pacjentom. Nie możesz pominąć tej kwestii, jeśli chcesz zyskać grono nowych pacjentów. Usługi powinny być opisane precyzyjnie i w taki sposób, aby pacjent nie miał wątpliwości, którą z nich powinien wybrać, np. pierwsza konsultacja psychologiczna, terapia indywidualna, itp. Warto wymienić tylko te usługi, które rzeczywiście są świadczone w gabinecie – nie wszystkie te, które są kojarzone z wybraną specjalizacją.

💡 Wskazówka: Aby uniknąć tzw. paradoksu wyboru, podaj najważniejsze usługi i konsultacje, które prowadzisz – tutaj mniej znaczy lepiej. Nie zapomnij także opisać metod leczenia, które stosujesz – dla pacjentów poszukujących psychologa lub psychoterapeuty to bardzo ważna informacja.


📌Czego oczekują pacjenci w kontekście opisów wizyt na profilu psychologa lub psychoterapeuty?
Informacja o cenie oraz akceptowanych ubezpieczeniach (ważna dla ponad 1/3 pacjentów).

💡Wskazówka: sprawdź, jakie ceny oferują specjaliści z tej samej specjalizacji w Twojej okolicy – znacznie wyższa cena może być powodem mniejszego zainteresowania Twoją praktyką.

Szczegółowy opis usługi lub badania: jak wygląda, jak należy się przygotować oraz wszystko, czego w trakcie jego trwania może spodziewać się pacjent – 77% pacjentów szuka takiej informacji na profilu specjalisty przed pierwszą wizytą w jego gabinecie.
Informacja o tym, czy specjalista przyjmuje dzieci, a jeśli tak – w jakim wieku oraz jakie usługi są dla nich dostępne.

illu-action-calendar-booking-visit
📌 Co dodatkowo możesz zaoferować pacjentom?

Konsultacje online w nieoczywistych godzinach (np. 20:00-22:00), które bardzo często są dogodnymi terminami dla zabieganych pacjentów. Wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom!

Udostępnij wolne terminy (w gabinecie lub przez Internet, Ty decydujesz) również w weekendy – bądź do dyspozycji pacjentów wtedy, gdy tego potrzebują.


#4 Pytania od pacjentów

Wiesz, że odpowiadając na pytania, zwiększasz swoją szansę na zyskanie pacjentów?

W przypadku specjalizacji psychologia lub psychoterapia warto włączyć usługę pytań prywatnych dostępną dla pacjentów w razie, gdyby potrzebowali dodatkowych informacji przed wizytą. Większość pacjentów poszukujących tych specjalistów to tzw. pacjenci pierwszorazowi, którzy mają wiele wątpliwości oraz nurtujących pytań. Możesz zrobić niewiele, by znacznie wyróżnić się na tle innych specjalistów, a pacjentom zapewnić wyjątkowy komfort psychiczny.

 

🔖 Chcesz wiedzieć więcej na temat budowania wizerunku w Internecie? Sprawdź nasz bezpłatny e-book 4 zasady budowania wizerunku profesjonalisty.

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!