top-library (1)-1
stetoskop
Biblioteka
Przeglądaj interesujące artykuły,
tematy, filmy oraz infografiki.

Wizerunek i opinie, Usprawnienie pracy gabinetu, poradnik

Fakt czy mit: nie potrzebuję ZnanegoLekarza, skoro mam pacjentów

Dostajemy czasem pytania: Po co mi ZnanyLekarz, skoro mam już pacjentów? Co więcej mogę zyskać z Pakietem Premium? To bardzo dobre pytania zważywszy, że wielu pacjentom ZnanyLekarz kojarzy się przede wszystkim z umawianiem wizyt i sprawdzaniem opinii o lekarzach. Jednak oferta dla specjalisty jest znacznie bogatsza: dla niego ZnanyLekarz to nie tylko portal odwiedzany przez 5,2 mln pacjentów miesięcznie. To przede wszystkim rozbudowany pakiet narzędzi, które ułatwiają codzienną pracę lekarza i wyręczają go w pracach administracyjnych lub organizacyjnych. By mógł zająć się tym, co najważniejsze - wizytą pacjenta.

Być może Twój gabinet prosperuje znakomicie, możliwe też, że zmagasz się z pewnymi niedogodnościami. Prześledźmy wspólnie kilka najczęściej zgłaszanych przez lekarzy problemów. Kliknij interesujący Cię punkt, aby poznać jego rozwiązanie.

  1. Pacjenci nie przychodzą na umówione wizyty.

  2. Mój telefon dzwoni w czasie, gdy konsultuję innego pacjenta. Kiedy próbuję potem oddzwonić, nikt nie odbiera.

  3. Mam dużo pracy, więc nie chcę tracić czasu na korzystanie z różnych narzędzi do prowadzenia gabinetu. Wszystko - grafik, dane pacjentów itd. - musi być pod ręką. Najlepiej z dostępem z komputera i telefonu.

  4. Niektórzy pacjenci nadal obawiają się przyjeżdżać na wizyty do gabinetu. Inni z kolei nie zawsze mogą do niego dotrzeć, bo często są w podróży lub po prostu mieszkają daleko.

  5. Brakuje mi możliwości kontaktu z szeroką grupą pacjentów, która nie wymagałaby wysyłania pojedynczych wiadomości do każdego. Chcę czasem poinformować o zmianach / nowościach w gabinecie lub przypomnieć o wizytach kontrolnych.

  6. Chcę zatroszczyć się o przyszłość: zbudować dobrą widoczność w Internecie i profesjonalny wizerunek, które będą procentować na lata.


1. Pacjenci nie przychodzą na umówione wizyty.

To najczęściej wymieniany przez lekarzy problem. Nie ulega wątpliwości, że niespodziewane “dziury” w grafiku utrudniają codzienną pracę i zmniejszają zyskowność gabinetu. Aby temu zapobiec, niektórzy lekarze (bądź ich recepcjonistki) wysyłają SMS-y lub dzwonią z przypomnieniem do każdego pacjenta, co jest skuteczne, lecz bardzo czasochłonne. Dlatego ZnanyLekarz wysyła automatyczne potwierdzenia umówienia wizyty oraz przypomnienia o zbliżającym się terminie do każdego pacjenta. W ten sposób całkowicie odciąża lekarza lub recepcję z tego obowiązku i zmniejsza liczbę pacjentów zapominających o wizytach nawet o 65%!


2. Mój telefon dzwoni w czasie, gdy konsultuję innego pacjenta. Kiedy próbuję potem oddzwonić, nikt nie odbiera.

Ilu pacjentów dziennie bezskutecznie próbuje umówić się do Ciebie na wizytę? Ilu w ten sposób tracisz? Z naszych badań wynika, że po 4 minutach pacjent, któremu nie uda się umówić na wizytę, wybiera innego specjalistę. Nawet jeśli teraz wciąż masz wiele umawianych wizyt, to z czasem Twoja grupa pacjentów może się skurczyć, jeśli nie będziesz odbierać od nich telefonów.

Co więcej, telefon dzwoniący podczas konsultacji rozprasza lekarza, nie wpływa też pozytywnie na doświadczenia pacjenta z wizyty. A to m.in. one wpływają na decyzję o ponownym umówieniu się na konsultację. Jeśli zdarza Ci się taki telefon odebrać podczas konsultacji, pacjent może to odczuć jako przejaw braku profesjonalizmu i zrezygnować z kolejnych wizyt.

ZnanyLekarz oferuje aż dwa rozwiązania tego problemu! Po pierwsze, warto pójść z duchem czasu i udostępnić zapisy na wizyty przez Internet (przez portal ZnanyLekarz.pl lub widget na własnej stronie internetowej). Takiej możliwości oczekuje aż 85% pacjentów! Drugim rozwiązaniem jest TeleRejestrcja, która odbiera połączenia od wszystkich dzwoniących pacjentów i zapisuje ich na wizyty. Już nigdy więcej telefon nie rozproszy Cię podczas prowadzenia konsultacji, bo TeleRejestracja odbierze 99,5% połączeń.


3. Mam dużo pracy, więc nie chcę tracić czasu na korzystanie z różnych narzędzi do prowadzenia gabinetu. Wszystko - grafik, dane pacjentów itd. - musi być pod ręką. Najlepiej z dostępem z komputera i telefonu.

Doskonale rozumiemy, że praca lekarza jest pełna wyzwań a każde jej ułatwienie jest na wagę złota. Dlatego nasz system do zarządzania gabinetem pomaga oszczędzać cenny czas i ułatwia codzienne zadania. Przede wszystkim jest to przejrzysty grafik, do którego można samodzielnie dopisywać pacjentów lub udostępnić zapisy przez ZnanyLekarz.pl. My przypomnimy pacjentom o wizytach, o nic nie musisz się martwić. Poza kalendarzem w naszym systemie znajdziesz też przejrzystą kartę pacjenta. A w niej historię wizyt i wiadomości, pliki z wynikami badań oraz możliwość wystawienia e-recepty i e-zwolnienia. Wszystko to zintegrowane z bazą leków i kodów ICD-10, a wkrótce także systemem e-WUŚ. Dzięki temu cały gabinet masz na wyciągnięcie ręki, dostępny zarówno z przeglądarki na komputerze, jak i aplikacji mobilnej na Android i iOS.


4. Niektórzy pacjenci nadal obawiają się przyjeżdżać na wizyty do gabinetu. Inni z kolei nie zawsze mogą do niego dotrzeć, bo często są w podróży lub po prostu mieszkają daleko.

Odpowiedzią na ten problem jest nasza nowość - konsultacje online. Są bezpieczne i proste w użyciu, zarówno dla pacjenta, jak i lekarza, bo nie wymagają instalowania żadnego oprogramowania. Można je prowadzić w domu lub w gabinecie, na komputerze, tablecie lub telefonie. Połączenie wideo oraz czat umożliwiają poprowadzenie wizyty nawet wtedy, gdy pacjent nie jest w stanie dotrzeć do gabinetu. To rozwiązanie niezbędne podczas ewentualnej drugiej fali epidemii. Co ważne, za konsultację online można pobrać płatność z góry - dzięki zintegrowanemu systemowi płatności online.


5. Brakuje mi możliwości kontaktu z szeroką grupą pacjentów, która nie wymagałaby wysyłania pojedynczych wiadomości do każdego. Chcę czasem poinformować o zmianach / nowościach w gabinecie lub przypomnieć o wizytach kontrolnych.

Utrzymywanie kontaktu z pacjentami jest ważne dla budowania ich lojalności. Zaproszenia na wizyty kontrolne to także przejaw troski o zdrowie pacjenta i zachowanie ciągłości leczenia. Dzięki systemowi od ZnanyLekarz bez trudu wyślesz kampanie e-mail lub SMS do wybranych grup pacjentów - np. tych, którzy odbyli konkretny rodzaj wizyty lub dawno nie odwiedzali Twojego gabinetu.


Powyższe pięć punktów to przykłady najczęstszych problemów lekarzy. Często dotykają one nawet dobrze prosperujących gabinetów. Czy tak jest również w Twoim przypadku?...

Być może stwierdzisz, że masz recepcjonistkę, która wyręcza Cię w tych zadaniach i o nic, poza pacjentami, nie musisz się martwić. Jednak czy recepcjonistka zawsze ma czas, by każdemu pacjentowi przypomnieć o wizycie? By odebrać każdy telefon, przyjąć pacjentów przed wizytą, zadbać o formalności? Nie ma ludzi niezawodnych, każdy kiedyś choruje lub po prostu jedzie na urlop. Co więcej, z naszych danych wynika, że niemal 50% wizyt umawianych jest poza standardowymi godzinami pracy (w tygodniu między 18 a 8 rano oraz w weekendy). Z kolei aż 44% pierwszych prób połączeń z gabinetem kończy się niepowodzeniem. Ilu pacjentów przez to tracisz? Nawet najskuteczniejsza recepcjonistka często nie jest w stanie obsłużyć pacjentów i odebrać wszystkich telefonów. Dlatego warto zabezpieczyć funkcjonowanie gabinetu i dać się wyręczyć technologii. Zrzucić z siebie lub asystentki ciążące i powtarzające się sprawy organizacyjne. Postawić na niezawodne rozwiązania.


6. Chcę zatroszczyć się o przyszłość: zbudować dobrą widoczność w Internecie i profesjonalny wizerunek, które będą procentować na lata.

Narzędzia od ZnanyLekarz to nie tylko bieżące wsparcie gabinetu. To także troska o przyszłość. Nawet jeżeli teraz przyjmujesz wielu pacjentów, to czy masz pewność, że sytuacja ta utrzyma się na zawsze? Szczególnie jeśli często zdarzają Ci się opóźnienia wizyt lub sytuacje, gdy pacjent nie może się do Ciebie dodzwonić i umówić. Takie doświadczenia wpływają negatywnie na wizerunek specjalisty i mogą zniechęcić pacjentów do przychodzenia lub polecania lekarza rodzinie i znajomym.

W kontekście przyszłości ważna jest także troska o dobry wizerunek i widoczność w Internecie. Ich budowa bowiem jest długotrwałym procesem. Dla pacjentów doświadczenie lekarza i opinie o nim są kluczowymi czynnikami wyboru. Dlatego udostępnienie zawczasu informacji o swoim wykształceniu, specjalizacjach czy zbieranie wspomnianych już opinii pozwoli na stałe zaistnieć w świadomości szerokiej grupy pacjentów. Pomoże też pacjentowi poznać przed wizytą najważniejsze informacje o lekarzu, wspierając go w świadomym wyborze najlepszego specjalisty. W tych działaniach wizerunkowych lekarz może liczyć na naszą pomoc poprzez:

  • Promocję profilu specjalisty w wynikach wyszukiwania na ZnanyLekarz i na bezpłatnych profilach wśród 5,2 mln pacjentów miesięcznie.

  • Automatyczne zbieranie opinii od pacjentów po każdej wizycie.

  • Wizytówkę Google My Business - jesteśmy oficjalnym partnerem Google, dzięki czemu dane gabinetu mogą być widoczne m.in. na mapach Google.

Wymienione tu rozwiązania to tylko kilka z naszych sposobów na bieżące wsparcie lekarza i troskę o przyszłość gabinetu. Zachęcamy do kontaktu z naszym ekspertem, który przedstawi pakiet narzędzi dopasowany do Twoich potrzeb.


Ty zajmujesz się pacjentami, my zajmujemy się resztą. Pobierz bezpłatnego e-booka, aby poznać jeszcze więcej sposobów na sprytne i bezproblemowe zarządzanie gabinetem:

Pobierz »

Nie znajdujesz tego, czego szukasz? Skorzystaj z wyszukiwarki!
    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!