top-library (1)-1
stetoskop
Biblioteka
Przeglądaj interesujące artykuły,
tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu, poradnik

O czym trzeba pamiętać podczas prowadzenia wizyt stacjonarnych

Liczba lekarzy wracających do pracy w gabinecie zauważalnie rośnie. Również coraz więcej pacjentów chce umawiać się na wizyty stacjonarne. Z danych serwisu ZnanyLekarz.pl wynika, że liczba rezerwacji konsultacji w gabinetach i placówkach w maju wzrosła średnio aż o 59% w porównaniu do kwietnia! Jak zatem wrócić do pracy i zadbać o to, co najważniejsze - zdrowie i bezpieczeństwo swoje i pacjentów? O czym należy pamiętać na każdym etapie: przed, w trakcie i po wizycie?

Przed wizytą

Jeszcze przed wizytą warto zadbać o kilka kwestii, aby przygotować gabinet i pacjenta do wizyty:

  • Poinformuj pacjentów, że prowadzisz wizyty stacjonarnie: umieść informacje na swoim profilu w Internecie lub stronie www i wyślij pacjentom kampanie SMS lub e-mail. Powiadom o stosowanych w gabinecie środkach bezpieczeństwa.
  • Uwzględnij w grafiku większe przerwy między wizytami, by mieć czas na dezynfekcję i przygotowanie gabinetu na kolejnego pacjenta.
  • Wysyłaj ankietę przed wizytą, w której spytasz np. o objawy zarażenia wirusem COVID-19. Na ZnanyLekarz.pl takie pytanie wysyłane jest automatycznie do każdego pacjenta.W naszym e-booku znajdziesz gotowe wzory komunikacji do pacjentów →

Wizyta w gabinecie

Moment odwiedzin pacjenta w gabinecie wymaga szczególnej troski o bezpieczeństwo:

  • Udostępnij na wejściu płyn dezynfekujący, maseczki i rękawiczki jednorazowe.
  • Zadbaj o bezpieczne odstępy między siedziskami w poczekalni i wprowadź limit osób tam przebywających.
  • Unikaj wymiany przedmiotów z pacjentem - wystawiaj elektroniczne zwolnienia i recepty (zamiast papierowych), poproś o płatność kartą, a nie gotówką.
  • Gdy nie ma potrzeby przeprowadzenia bezpośredniego badania, skonsultuj pacjenta zdalnie np. w formie rozmowy wideo. Prowadzenie konsultacji online jest bezpłatne w ramach Pakietu Premium na ZnanyLekarz.Poznaj więcej sposobów na zadbanie o bezpieczeństwo w gabinecie →

Po wizycie

Troska o pacjenta nie musi kończyć się wraz z opuszczeniem przez niego Twojego gabinetu:

  • Udostępnij pacjentom możliwość kontaktu z Tobą - w przypadku wątpliwości lub dalszych pytań - również po wizycie.
  • Wysyłaj pacjentom zaproszenia na wizyty kontrolne lub powiadomienia o nowościach w ofercie gabinetu.

 

Zadbaj o bezpieczeństwo i sprawne funkcjonowanie gabinetu - w czasie i po okresie pandemii. Pomoże Ci w tym Pakiet Premium, dzięki któremu m.in. udostępnisz pacjentom opcję zapisów na wizyty przez portal ZnanyLekarz.pl, zyskasz możliwość bezpłatnego prowadzenia konsultacji online i wysyłania kampanii informacyjnych do pacjentów.

A jeszcze więcej cennych porad i sposobów na bezpieczny gabinet stosowanych przez innych lekarzy znajdziesz w naszym najnowszym e-booku.Pobierz bepłatnego e-booka →

Nie znajdujesz tego, czego szukasz? Skorzystaj z wyszukiwarki!
    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!