Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu poradnik
O czym trzeba pamiętać podczas prowadzenia wizyt stacjonarnych

Pomimo niestabilnej sytuacji epidemicznej, liczba lekarzy i placówek pracujących stacjonarnie jest bardzo duża. Wynika to przede wszystkim z zapotrzebowania pacjentów na wizyty w gabinetach. Popularność telemedycyny jest bardzo wysoka, jednak oczywistym jest, że nie każdy przypadek medyczny może być skonsultowany zdalnie. Jak zatem pracować stacjonarnie i zadbać o to, co najważniejsze - zdrowie i bezpieczeństwo swoje i pacjentów? O czym należy pamiętać na każdym etapie: przed, w trakcie i po wizycie?

Przed wizytą

Jeszcze przed wizytą warto zadbać o kilka kwestii, aby przygotować gabinet i pacjenta do wizyty:

  • Poinformuj pacjentów, że prowadzisz wizyty stacjonarnie: umieść informacje na swoim profilu w Internecie lub stronie www i wyślij pacjentom kampanie SMS lub e-mail. Powiadom o stosowanych w gabinecie środkach bezpieczeństwa.
  • Uwzględnij w grafiku większe przerwy między wizytami, by mieć czas na dezynfekcję i przygotowanie gabinetu na kolejnego pacjenta.
  • Wysyłaj ankietę przed wizytą, w której spytasz np. o objawy zarażenia wirusem COVID-19. 

Wizyta w gabinecie

Moment odwiedzin pacjenta w gabinecie wymaga szczególnej troski o bezpieczeństwo:

  • Udostępnij na wejściu płyn dezynfekujący, maseczki i rękawiczki jednorazowe.
  • Zadbaj o bezpieczne odstępy między siedziskami w poczekalni i wprowadź limit osób tam przebywających.
  • Unikaj wymiany przedmiotów z pacjentem - wystawiaj elektroniczne zwolnienia i recepty (zamiast papierowych), poproś o płatność kartą, a nie gotówką.
  • Gdy nie ma potrzeby przeprowadzenia bezpośredniego badania, skonsultuj pacjenta zdalnie np. w formie rozmowy wideo. Prowadzenie konsultacji online jest bezpłatne i dostępne w ramach systemu gabinetowego ZnanyLekarz.

Po wizycie

Troska o pacjenta nie musi kończyć się wraz z opuszczeniem przez niego Twojego gabinetu:

  • Udostępnij pacjentom możliwość kontaktu z Tobą - w przypadku wątpliwości lub dalszych pytań - również po wizycie.
  • Wysyłaj pacjentom zaproszenia na wizyty kontrolne lub powiadomienia o nowościach w ofercie gabinetu.

 

Zadbaj o bezpieczeństwo i sprawne funkcjonowanie gabinetu - w czasie i po okresie pandemii. Pomoże Ci w tym system gabinetowy ZnanyLekarz dzięki któremu m.in. udostępnisz pacjentom opcję zapisów na wizyty przez Internet, zyskasz możliwość bezpłatnego prowadzenia konsultacji online i wysyłania kampanii informacyjnych do pacjentów.

A jeszcze więcej cennych porad i sposobów na efektywne prowadzenie gabinetu stosowanych przez innych lekarzy znajdziesz w naszym najnowszym e-booku.Ebook efektywne zarządzanie gabinetem i placówką medyczną

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!