logo

Baza Wiedzy dla lekarzy i specjalistów

Czego chciałbyś się dzisiaj dowiedzieć?

Błędy, które utrudniają pozyskiwanie pacjentów


Brak efektów?

Od pewnego czasu posiadasz profil w portalu ZnanyLekarz.pl, a mimo to nie pozyskałeś jeszcze tylu nowych pacjentów, ilu się spodziewałeś? Być może popełniłasz częsty błąd i nie angażujesz się aktywnie w prowadzenie profilu.

Pamiętaj, że portal jest tylko narzędziem - użytecznym i skutecznym, ale jego efektywne wykorzystanie zależy od Ciebie!

Uśmiechnij się do zdjęcia!

Często bagatelizowanym, a bardzo ważnym elementem profilu jest zdjęcie. Ze statystyk portalu wynika, że lekarze, którzy zamieścili swoją fotografię, umawiają w serwisie nawet o 30% więcej wizyt. Zdjęcie w pewien sposób “personalizuje” profil, pokazuje człowieka, a nie abstrakcyjny zestaw informacji. Od dawna wykorzystuje to marketing - nie bez powodu mówi się o twarzach marki.

wzrost o 30-836545-edited.pngwzrost liczby odwiedzin profilu po publikacji fotogtafii

Niestety, prawdziwa jest opinia, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz - wiele osób wyrabia wstępną opinię o lekarzu już na podstawie jego zdjęcia. Warto więc zadbać, aby zdjęcie było dobrej jakości, profesjonalne (najlepiej wykonane w gabinecie) i miało pozytywny wydźwięk (z badań wynika, że najlepiej odbierane są fotografie, na których osoba fotografowana patrzy w obiektyw i lekko się uśmiecha).

 

Lekarz też człowiek

Pamiętaj, że pacjentom w większości brakuje kompetencji do oceny Twoich kwalifikacji zawodowych. Specjalistyczne certyfikaty, o których informujesz na swoim profilu, oczywiście budują wizerunek profesjonalisty - ale przeciętnemu Kowalskiemu niewiele tak naprawdę o Tobie powiedzą.

Wiemy już, że zamieszczenie zdjęcia jest tak ważne, ponieważ pozwala dostrzec w lekarzu po prostu człowieka. Pokaż pacjentom jak najwięcej swojej “ludzkiej” twarzy"!

Na pewno kojarzysz pojęcie ocieplania wizerunku - często używa się go, mówiąc o politykach. W największym skrócie - chodzi o wpisanie się w nieoczywisty, a pozytywnie odbierany kontekst. Pamiętaj, że wielu ludziom hasło “lekarz” kojarzy się głównie ze stresem - nieprzyjemnym badaniem, nerwowym czekaniem na diagnozę…

Napisz o sobie coś, co wykracza poza ramy zawodowe. Kilka zdań na temat Twojego hobby pokaże, że specjalista w białym kitlu, któremu powierza się rzecz najcenniejszą, czyli zdrowie, jest takim samym człowiekiem.

Moc opinii

Wielu pacjentów przywiązuje wielką wagę do opinii, jaką cieszy się lekarz. Znów powraca tu kwestia kompetencji - a raczej jej braku, aby oceniać lekarzy wyłącznie na podstawie rzetelnej oceny ich pracy.

Opinie stały się kryterium decydującym o wyborze lekarza dla ponad 80% pacjentów. Warto więc zachęcać osoby, które odwiedzają nasz gabinet, aby podzieliły się w serwisie wrażeniem po wizycie. Więcej niż prawdopodobne, że opinia pacjenta zadowolonego z naszej postawy i przebiegu stanie się zachętą dla innych.

Nic nie zrobi się samo!

Nic nie zrobi się samo. Założenie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl to świetny pierwszy krok na drodze ku systematycznemu pozyskiwaniu nowych pacjentów. Abyś osiągnął cel, musisz jednak postawić również kolejne. Portal stwarza Ci przestrzeń do zaprezentowania się potencjalnym pacjentom - od Ciebie jednak zależy, jak ją wykorzystasz.

Nie czekaj, aż osoby, które mogłyby skierować się do Twojego gabinetu, udadzą się do kogoś innego!

 



Jakie informacje powinny się znaleźć na Twoim profilu?
Zobacz tutaj »