Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Wizerunek i opinie
poradnik
5 wskazówek od specjalistów z najefektywniejszymi profilami
 
Przeanalizowaliśmy profile tych specjalistów, którzy cieszą się dużą liczbą wyświetleń profilu na ZnanyLekarz.pl, rezerwacji pacjentów i pozytywnych opinii. Poniżej znajdziesz 5 kluczowych wskazówek, które możesz wprowadzić już dziś, by w podobny sposób poprawić swoją efektywność.

1. Regularnie dodawaj wizyty do kalendarza

Wyobraź sobie sytuację, w której to Ty poszukujesz specjalisty przez Internet. Swój wybór zawężasz do dwóch lekarzy: pierwszy z nich ma wiele dostępnych terminów, nawet na kilka miesięcy do przodu. U drugiego o wiele trudniej o wolny termin, dlatego że większość kalendarza jest już zarezerwowana. Na którego specjalistę się zdecydujesz?

Aż 87% pacjentów korzystających ze ZnanyLekarz.pl deklaruje, że bardziej ufa tym specjalistom, u których widzą liczne zarezerwowane terminy. Jest to spowodowane postrzeganiem takich lekarzy jako "pewniejszych" i bardziej "popularnych".

Wskazówka: dodając do kalendarza już zajęte terminy, możesz zwiększyć zainteresowanie swoją praktyką.

2. Odpowiadaj na pytania pacjentów

Najpopularniejsi specjaliści na platformie ZnanyLekarz sami przyznają, że regularnie poświęcają sporą część swojego czasu na odpowiedzi na pytania pacjentów. Odpowiedzi zwiększają wizerunek lekarza jako eksperta w swojej dziedzinie, a jednocześnie zwiększają prawdopodobieństwo umówienia wizyty właśnie u niego dzięki temu, że bardziej mu ufają.

Wskazówka: jeśli regularnie zadbasz o sekcję pytań i odpowiedzi, pomoże Ci ona w zwiększeniu popularności Twojego profilu.

illu-doctor-contract-warning-blue-noise-1
3. Profil lekarza pełen informacji

Najbardziej efektywne profile mają w sobie wszystkie informacje potrzebne pacjentom. Dodanie informacji o ukończonej szkole, certyfikatach, zaktualizowane zdjęcie profilowe, ceny, opisy usług czy szczegółowe zasady dotyczące bezpieczeństwa w czasie pandemii sprawią, że potencjalni pacjenci poznają Cię lepiej już od pierwszego kontaktu.

Wskazówka: potraktuj swój profil jako wizytówkę, która ma zaledwie kilka sekund na wzbudzenie zainteresowania i zaufania nowych pacjentów. Spraw, by była perfekcyjna.


Aby uniknąć tzw. paradoksu wyboru, podaj najważniejsze usługi i konsultacje, które prowadzisz – tutaj mniej znaczy lepiej. Nie zapomnij krótko opisać każdej z usług, aby pacjent bez trudu wybrał tę najlepszą dla siebie. Statystyki mówią, że 70% pacjentów wybiera najogólniejszą nazwę usługi (np. konsultacja stomatologiczna), ponieważ nie wiedzą, jakie działanie będzie konieczne do wykonania. Najczęściej to stomatolog podejmuje tę decyzję w trakcie wizyty.

4. Doceń moc opinii

Lekarze z największą liczbą wyświetleń i zawsze napiętym grafikiem mają wspólną cechę - zwracają szczególną uwagę na opinie o swojej praktyce. Wiedzą, że nowi pacjenci przykładają największą wagę do recenzji pozostawionych przez poprzednich pacjentów. To często najważniejsze informacji na całym profilu lekarza. To opinie najczęściej decydują o tym, czy pacjent zdecyduje się zaufać lekarzowi i zarezerwuje konsultację.

Wskazówka: zadbaj o regularne opinie po wizytach pacjentów i nie zostawiaj ich bez odpowiedzi. Odpowiadając na opinie, zwiększasz szanse na uzyskanie nowych, pozytywnych ocen.

 

5. Próbuj różnych rozwiązań

ZnanyLekarz pozwala wyróżnić się z tłumu dodatkowymi opcjami. Przygotowaliśmy też specjalne rozwiązanie - Premium Plus dla specjalistów, którzy chcą zapewnić sobie 100% pewność najlepszej widoczności profilu. Skontaktuj się ze swoim opiekunem, a dowiesz się, w jaki sposób możesz wykorzystać wszystkie funkcje platformy.

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!