top-library (1)-1
stetoskop
Biblioteka
Przeglądaj interesujące artykuły,
tematy, filmy oraz infografiki.

Wizerunek i opinie, poradnik

3 sposoby na pozyskanie opinii od pacjentów

Jak wiadomo, pozytywne opinie są bezcenne dla każdego gabinetu, gdyż budują wiarygodność i przekonują niezdecydowanych pacjentów. Aż 84% z nich przyznaje, że wybierając lekarza zwraca największą uwagę właśnie na znalezione w Internecie opinie. Trudno wyobrazić sobie dziś inną równie skuteczną i przy tym bezpłatną formę promowania gabinetu. Wielu lekarzy wciąż czuje się jednak niekomfortowo, gdy przychodzi do poproszenia pacjenta o udzielenie rekomendacji online. Niepotrzebnie. Oto trzy sprawdzone, nieinwazyjne sposoby.


1. Poproś o ocenę od swoich stałych pacjentów

Każdy gabinet ma co najmniej kilku stałych pacjentów, obecnych od dawna, czasem wręcz od samego początku. Relacja z nimi zazwyczaj jest bliższa i wykracza poza sztywne zawodowe ramy - zdarzają się na przykład spontaniczne rozmowy na tematy niezwiązane stricte z celem wizyty. Tacy pacjenci są lojalni, gdyż wysoko cenią jakość świadczonych usług i mają dobre zdanie o lekarzu. Czyni ich to idealnymi kandydatami na “ambasadorów”, którzy polecą gabinet rodzinie i znajomym. Aby nie narzucać się z prośbą o udzielenie rekomendacji, można zagaić w delikatny sposób: przyznać, że chciałoby się mieć więcej pacjentów takich jak oni i zasugerować, że gdyby ktoś z ich bliskich szukał lekarza, drzwi gabinetu zawsze stoją otworem. Pacjent na pewno zrozumie zawoalowaną prośbę. Jeśli stwierdzi, że niestety nikt nie przychodzi mu do głowy, warto wspomnieć o możliwości zostawienia opinii w Internecie, na portalu ZnanyLekarz.pl.


2. Napomknij o opiniach otrzymując podziękowanie

Jeśli pacjent jest zadowolony z wizyty na tyle, aby wyrazić podziękowanie lub komplement, zapewne chętnie podzieli się swoimi wrażeniami także z innymi. O tym, że lekarz zrobił naprawdę dobre wrażenie, statystycznie dowiadują się bezpośrednio cztery osoby. To dużo, ale zasięg może być znacznie większy. Moment, w którym pacjent zwraca się z podziękowaniami i ciepłym słowem, jest idealny, aby poprosić o udzielenie opinii online. Nawet niekoniecznie wprost, można zażartować: “Super, gdyby mogli dowiedzieć się o tym wszyscy, którzy narzekają w Internecie na swoich lekarzy, może trafią do mnie?”. Luźniejsze podejście nie nakłada żadnej presji, a z dużym prawdopodobieństwem okaże się skuteczne. Sam pacjent poczuje się doceniony i traktowany partnersko, co dodatkowo zwiększa szanse, że wróci na kolejną wizytę.


3. Daj się wyręczyć technologii

Tak naprawdę prośba o udzielenie opinii wcale nie musi wiązać się z bezpośrednią rozmową z pacjentem, dla wielu lekarzy mimo wszystko krępującą. Równie dobrze można wysłać prośbę o rekomendowanie SMS-em albo e-mailem. Co ważne, nie trzeba za każdym razem wpisywać wiadomości ręcznie - można zautomatyzować ich wysyłkę. Jeśli pacjent umówił się przez ZnanyLekarz.pl lub lekarz samodzielnie dodał jego wizytę do oferowanego przez portal Kalendarza Wizyt, prośba o udzielenie opinii zostanie wysłana automatycznie, od razu z linkiem prowadzącym do odpowiedniej sekcji w portalu. Dzięki temu każdy pacjent obecny w gabinecie zostanie poinformowany o możliwości polecenia lekarza innym.

ZnanyLekarz.pl pozwala także wysyłać zautomatyzowane kampanie SMS i e-mail do wszystkich lub wybranych pacjentów. To znakomita metoda, aby np. przypomnieć o możliwości pozostawienia opinii tym spośród dotychczasowych gości gabinetu, którzy jeszcze się na to nie zdecydowali.

Szkoda tracić ogromne korzyści, jakie dają gabinetom lekarskim opinie pacjentów, tylko dlatego, że prośba o ich udzielenie przychodzi z dużym trudem. Warto się przemóc. Udzielenie opinii z jednej strony wzmacnia więź łączącą pacjenta z lekarzem i zwiększa szansę na jego powrót, z drugiej - pozwala promować gabinet w skuteczny i właściwie bezpłatny sposób. Nie ma co się krępować!


ZDOBĄDŹ WIĘCEJ OPINII ➤


 

Nie znajdujesz tego, czego szukasz? Skorzystaj z wyszukiwarki!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!